حکومت ناتوان از مهار است؛ خطر بروز پیک ششم کرونا وجود دارد

کماکان تخت‌ها خالی نمی‌مانند و با توجه به تعداد بیمارانی که ترخیص می‌شوند، بیماران از اورژانس به بخش منتقل می‌شوند

خطر پیک ششم کرونا وجود دارد - عکس از ایرنا

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران با بیان اینکه «تعداد مرگ‌ها کماکان بالاست و همچنان افزایش مرگ‌ها ادامه خواهد داشت» اظهار داشت بروز پیک ششم با موتاسیون لامبدا محتمل است.

نادر توکلی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به روند سینوسی بیماری کووید -۱۹  در مورد جهش جدید ویروس کرونا گفت که این جهش در اروپا گزارش شده است و از آنجایی که مرزها باز است، اگر مسافرت‌ها و انتقال هوایی مسافران وجود داشته باشد، پیک ششم در کشور ما هم اتفاق می‌افتد.

او اضافه کرد: «قدرت سرایت کرونای لامبدا به شدت بالاست، در عین حال مدت طول بیماری طولانی‌تر است و سه تا چهار هفته طول می‌کشد و افراد بین ۱۰ تا ۲۰ ساله را هم بیشتر از سایرین درگیر می‌کند و بیماری طولانی را هم ایجاد می‌کند.»

توکلی ضمن تاکید بر اینکه «بستری جدیدمان بالای ۲۰۰۰ بیمار است که تقریباً ۱۵ درصد آنها در بخش‌های ویژه بستری می‌شوند» گفت که کماکان تخت‌ها خالی نمی‌مانند و با توجه به تعداد بیمارانی که ترخیص می‌شوند، بیماران از اورژانس به بخش منتقل می‌شوند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت منتهی به روز شنبه (۶ شهریور)، ۶۱۴ نفر از شهروندان ایران به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۰۶ هزار نفر رسیده است. در همین بازه زمانی، بیش از ۲۶ هزار بیمار جدید هم شناسایی شده‌اند. مقایسه آمار ابتلا، بستری و مرگ‌ومیر کرونا با زمان مشابه سال قبل نشان می‌دهد که تعداد فوت‌شدگان نسبت به سال قبل نزدیک به پنج برابر افزایش یافته و به همین ترتیب، میزان ابتلا به بیماری نیز چندین برابر شده است.

در عین حال نباید فراموش کرد آماری که وزارت بهداشت از بیماران جدید، بستری‌ها و جان‌باختگان اعلام می‌کند بر اساس معیارهای قطعی تشخیص است و فقط آن دسته از افرادی را در برمی‌گیرد که نتیجه آزمایش کرونا آنان مثبت بوده است. ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت، چندی پیش در یک برنامه تلویزیونی تأیید کرد که آمار واقعی جان‌باختگان دو تا چهار برابر آمار رسمی است. به تازگی هم کوروش هلاکویی نائینی، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در گفت‌وگو با روزنامه جوان اعلام کرده که آمار واقعی تا هفت برابر آمار رسمی است.