«پیک پنجم کرونا در ایران تا دو هفته دیگر ادامه دارد»

مقامات ایران گفته‌اند چندین نوع واکسن را تولید کرده‌اند اما کارشناسان با دیده تردید به این ادعا نگاه می‌کنند

سخنگوی ستاد کرونا همچنین گفت که به دلیل افزایش واکسیناسیون، قطعاً در نیمه آبان میزان فوتی‌های کرونا به زیر ۵۰ نفر در روز می‌رسد- عکس از ایسنا

سخنگوی ستاد ملی کرونا در ایران، روز سه‌شنبه اعلام کرد که «پیک پنجم همچنان تا دو هفته دیگر ادامه خواهد داشت».

علیرضا رئیسی از کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا در ایران خبر داد و علت آن را کیفیت مراقبت بیمارستان‌ها و کسب تجربه در این زمینه دانست. نحوه مدیریت کرونا در ایران و پیک‌های متوالی گسترش این بیماری باعث انتقادات فراوانی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها شده است.

ایران از معدود کشورهایی است که از زمان همه‌گیری بحران کرونا در سراسر جهان تاکنون، همواره جزو کشورهایی بوده است که وضعیت مبارزه با کرونا در آن بحرانی بوده است.

سخنگوی ستاد کرونا گفته است ۷۴ درصد مرگ‌ و‌ میرهای کرونا مربوط به افراد بالای ۶۰ سال است و زمانی که این افراد واکسینه می‌شوند آمار مرگ و میر پایین می‌آید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگوی ستاد کرونا همچنین گفت که به دلیل افزایش واکسیناسیون، قطعاً در نیمه آبان میزان فوتی‌های کرونا به زیر ۵۰ نفر در روز می‌رسد.

مخالفت علی خامنه‌ای با واردات واکسن از بریتانیا و آمریکا باعث کاهش دسترسی سیستم بهداشتی ایران به واکسن‌های مورد تایید سازمان جهانی بهداشت شد. مقامات ایران گفته‌اند چندین نوع واکسن را تولید کرده‌اند اما کارشناسان با دیده تردید به این ادعا نگاه می‌کنند و به رغم وعده مقامات ایرانی هنوز تولید انبوه  این واکسن‌ها شروع نشده است.  

مقامات ایرانی می‌گویند حدود ده میلیون دوز واکسن کرونا از سوی مردم دریافت شده است که با توجه به جمعیت بیش از ۸۰ میلیونی ایران و نیاز افراد به دریافت دو دوز واکسن، شمار افرادی که واکسینه شده‌اند اندک به نظر می‌رسد.

از سوی دیگر رئیس بیمارستان سینا در تهران روز سه‌شنبه با اشاره به اینکه در موج فزاینده پیک پنجم کرونا قرار داریم، گفت: اگر تعداد بیماران بیشتر شود، دیگر پشت در بیمارستان می‌مانند.

به گزارش ایسنا دکتر محمد طالب‌پور از مراکز دیگر مانند مراکز ارتشی، شهرداری و... خواست تا «به داد بیماران و بیمارستان‌ها برسند..»

رئیس بیمارستان سینا افزود: الان تقریبا در حالتی هستیم که منتظریم یک تخت خالی شود تا بیمار بعدی را بستری کنیم. بیماران در اورژانس و تریاژ می‌مانند تا تخت خالی شود و آنها را به بخش انتقال دهیم. در چنین شرایطی فعالیت سایر درمانگاه‌ها و اتاق عمل را کاهش دادیم و تنها مریض‌هایی که به تشخیص روسای بخش‌ها به عمل نیاز فوری دارند جراحی می‌شوند و اتاق عمل الکتیو ما عملا نیمه فعال شده است.