یک طلا و یک نقره برای وزنه‌برداران ایران در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو

روح‌الله رستمی وزنه ۲۳۴ کیلوگرمی را مهار کرد و طلا گرفت، اما نتوانست رکورد جهانی خودش را بشکند

رستمی در المپیک لندن مدال نقره گرفته بود - عکس از خبرگزاری فارس

روح‌الله رستمی، پاراوزنه‌بردار ایرانی، روز شنبه با مهار وزنه ۲۳۴ کیلوگرمی نخستین مدال طلای رقابتهای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را برای ایران به دست آورد.

رقابت‌های دسته منهای ۸۰ کیلوگرم پاراوزنه‌برداری مردان، عصر شنبه در سالن وزنه‌برداری فروم توکیو برگزار شد و رستمی در این دسته با ورزشکارانی از چین، اوکراین، یونان، گرجستان، کلمبیا، ایتالیا و برزیل رقابت کرد.

رستمی ابتدا وزنه ۲۲۵ کیلوگرمی را مهار کرد و بعد وزنه ۲۲۸ کیلوگرمی را هم بالای سر برد. او در حرکت سوم خود با مهار وزنه ۲۳۴ کیلوگرمی نخستین مدال طلای ایران در پارالمپیک توکیو را به گردن آویخت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با قطعی شدن مدال طلا، رستمی خواست رکورد خودش را هم بشکند، اما در مهار وزنه ۲۴۲ کیلوگرمی ناموفق بود.

به گزارش ایسنا، رکورد جهانی دسته منهای۸۹ کیلوگرم در اختیار خود رستمی است که در سال ۲۰۲۱ توانست در مسابقات بین‌المللی وزنه ۲۴۱ کیلوگرمی را مهار کند.

رکورد پارالمپیک این دسته نیز در اختیار مجید فرزین از ایران با ۲۴۰ کیلوگرم در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو است که در آن سال مدال طلای این رشته را به دست آورد.

پیش از آن، در رقابت های دسته منهای ۶۵ کیلوگرم، امیر جعفری موفق به کسب مدال نقره پارالمپیک ۲۰۲۰ در رشته پاراوزنه برداری شد و اولین مدال کاروان ایران در توکیو را کسب کرد.

در این رشته لیو لی از چین با ۱۹۸ کیلوگرم به مدال طلا رسید. امیر جعفری با ۱۹۵ کیلو روی سکوی دوم رفت و بتیر حصینه از الجزایر با ۱۹۳ کیلوگرم سوم شد.

بیشتر از ورزش