منچستریونایتد شروعی دوباره و پایانی درخشان برای کریستیانو رونالدو

رونالدو بارها عنوان کرده بود که آرزو دارد فوتبالش را در منچستر یونایتد به اتمام برساند

کریستیانو رونالدو، در پایان فصل گذشته تصمیم به جدایی گرفت - ANDREW YATES / AFP

بازگشت به نقطه آغاز، اما این‌بار قدری متفاوت با کوله‌باری از تجربه و افتخارات گوناگون. کریستیانو رونالدو ۳۶ ساله یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان فوتبال جهان که رکوردهای زیادی را در این رشته از خود به جا گذاشته است به تیم سابقش، تیمی که شهرتش را مدیون آن است بازگشت تا شاید شروعی دوباره و پایانی دراماتیک را در منچستریونایتد سپری کند.

کریستیانو رونالدو زمانی که از اسپورتینگ لیسبون به منچستر آمد جوانی ۱۷ ساله بود و زیر نظر سر الکس فرگوسن به یک بازیکن بزرگ در دنیای فوتبال تبدیل شد، او در یونایتد نخستین توپ طلای خود را به دست آورد. رونالدو در یونایتد شکوفا شد و در مادرید به اوج فوتبال خود رسید. او زمانی که در اوج فوتبال خود به سر می‌برد، با یک تصمیم اشتباه و به دلیل مشکلی که با پرز، مدیرعامل باشگاه مادرید، پیدا کرده بود از جمع کهکشانی‌ها جدا شد و به یوونتوس رفت، موضوعی که بارها خودش آن را بدترین تصمیم زندگی‌اش می‌داند.

رونالدو در یووه به جز عناوین داخلی در سری آ ایتالیا چیز دیگری به دست نیاورد و تنها توانست رکوردهای فردی خود را در زدن گل‌های بی‌شمار ارتقا دهد و از رونالدوی همیشگی که همگان از او انتظار داشتند فاصله گرفت. او در پایان فصل گذشته تصمیم به جدایی گرفت و به نظر می‌رسید مقصد او پی‌‌اس‌جی خواهد بود.

رونالدو بارها عنوان کرده بود که آرزو دارد فوتبالش را در منچستر یونایتد به اتمام برساند، اما با اتفاقاتی که بین مسی و بارسلونا افتاد ستاره آرژانتینی راهی پی‌اس‌جی شد و راه‌ها برای خروج رونالدو از تورین بسته و بسته‌تر شد. ستاره پرتغالی با آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید، صحبت‌هایی انجام داد و او نیز ابراز تمایل کرد که مایل است رونالدو را در مادرید در اختیار داشته باشد. اما او نیز زیر حرف‌هایش زد و مشخص شد که باشگاه رئال به دنبال امباپه است و او را مجبور کردند تا با زدن یک توییت حرف خود را پس بگیرد و عنوان کند که رونالدو را نمی‌خواهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ستاره پرتغالی که بدون خواهان مانده بود از طریق مدیر برنامه‌هایش به باشگاه سیتی یعنی رقیب یونایتد پیشنهاد شد و آن‌ها اعلام کردند که او باید پیش از آمدن به سیتی در ابتدا  قرارداد خود را با یووه فسخ کند و سپس آن‌ها حاضرند تنها با مبلغ ۱۵ میلیون یورو او را به خدمت بگیرند. یعنی ۱۰ میلیون پایین‌تر از چیزی که رونالدو درخواست کرده بود. او قراردادش را با یووه فسخ کرد و حاضر شد که به سیتی بپیوندد در حالی که منتظر اتمام کار و امضای قرارداد با باشگاه سیتی بود ناگهان پیامی از سمت باشگاه یونایتد منتشرشد.

سولسشر در پیامی خطاب به رونالدو اعلام کرد که درهای یونایتد هر زمان که اراده کند برای او باز است. این پیام همه چیز را برای رونالدو تغییر داد و پس از آن پیام از طریق برونو فرناندز برای رونالدو ارسال شد و او را برای آمدن به یونایتد مجاب کرد. او حتی در توییتی مدعی شد که نقش مدیر برنامه او را بازی کرده و نقش مهمی در آوردن او به یونایتد داشته است اما مهم‌ترین آن‌ها تماس سر الکس فرگوسن بود که همه چیز را تنها در چند دقیقه تغییر داد و او را راضی به برگشت به اولدترافورد کرد.

تمامی این تماس‌ها به اصرار فرگوسن بوده است و به نظر می‌رسد او در ابتدا مالکان آمریکایی و بعد سولسشر را وادار به انجام چنین کاری کرده است و نقش اصلی را در بازگرداندن رونالدو به منچستر بر عهده داشته است.

رونالدو با قراردادی به ارزش ۲۳ میلیون یورو و دو ساله و پس از گذشت ۱۲ سال دوباره به جمع شیاطین سرخ پیوست تا روزهای خوش گذشته را تکرار کند و شاید دوباره در روزهای پایانی فوتبالش درخششی بی‌نظیر داشته باشد. با آمدن او یونایتد بدون شک به یکی از مدعیان کسب جام در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر انگلستان تبدیل خواهد شد.

رونالدو قرار است آزمایش‌های پزشکی خود را در شهر لیسبون پرتغال انجام دهد و پس از آماده شدن ویزایش به سمت منچستر پرواز کند. او به احتمال زیاد اولین بازی خود را مقابل تیم فوتبال نیوکاسل در اولترافورد انجام خواهد داد. آمدن رونالدو برای هواداران یونایتد یعنی همه چیز، آن‌ها به قدری از بازگشت رونالدو خوشحالند که جلو ورزشگاه حاضر شدند و شروع به خوشحالی کردند. فرودگاه شهر منچستر نیز در تلویزیون‌های بزرگ داخل فرودگاه عکس‌های رونالدو را پخش کرد و بازگشت او به منچستر را خوش‌آمد گفت.

او پس از قطعی شدن جداییش از یووه از هواداران این تیم در صفحه شخصیش در اینستاگرام اینگونه خداحافظی کرد: «من امروز از یک باشگاه بی‌نظیر جدا می‌شوم. بزرگ‌ترین باشگاه در ایتالیا و قطعا یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های اروپا. من تمام قلب، روحم و محبت را برای یوونتوس گذاشتم و همیشه شهر تورین را تا آخرین روز زندگی‌ام دوست خواهم داشت. هواداران تیفوسی بیانکونری همیشه به من احترام گذاشتند و من سعی کردم این محبت و احترام را با تلاش و جنگیدن در هر بازی، هر فصل و هر مسابقه‌ای نشان دهم. در آخر ما باید به عقب نگاه کنیم و متوجه شویم چیزهایی که به دست آورده‌ایم بسیار بزرگ بوده است. من همیشه یکی از شما خواهم بود. شما اکنون بخشی از تاریخ من هستید، زیرا احساس می‌کنم که بخشی از شما هستم. ایتالیا، یووه، تورین، هواداران بیانکونری، شما همیشه در قلب من خواهید بود.️»

بیشتر از فوتبال