آمریکا کشته و زخمی شدن شماری از نظامیانش در انفجارهای کابل را تایید کرد

خبرگزاری رویترز، شمار نظامیان کشته شده آمریکایی در انفجارهای امروز را چهار نفر گزارش کرده‌ است

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا-Alex Wong/Getty Images/AFP

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، بعد از ظهر پنجشنبه به وقت واشینگتن در بیانیه‌ای تایید کرد که بر اثر انفجارهای امروز در نزدیکی فرودگاه کابل «شماری» از نظامیان آمریکایی کشته و زخمی شدند، اما تعداد دقیق آنها را ارائه نداد.

حدود ساعت شش بعد از ظهر پنجشنبه (۴ شهریور) به وقت کابل، انفجارهای مهیبی در اجتماع مردم حاضر در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی کابل رخ داد. بر اساس آخرین گزارش‌ها، تلفات ناشی از این انفجارها دست‌کم ۱۳ کشته و ۵۳ زخمی بوده است.

سخنگوی پنتاگون وقوع دست کم دو انفجار را تایید کرد و گفت یکی نزدیک ورودی اَبی فرودگاه و دیگری نزدیک هتل بارُون در فاصله کوتاهی از محل انفجار اول روی داد. بر اساس برخی گزارش‌ها، دست‌کم یکی از انفجارها انتحاری بوده است.

برخی رسانه‌های آمریکایی، از جمله روزنامه وال استریت جورنال، و همچنین خبرگزاری رویترز، شمار نظامیان کشته شده آمریکایی در انفجارهای امروز را چهار نفر گزارش کرده‌ و گفته‌اند سه نظامی دیگر آمریکا نیز زخمی شده و تحت درمان قرار دارند.

با این حال، شبکه خبری آمریکایی فاکس در یک خبر کوتاه از قول مقام های آمریکایی که هویت آنها را مشخص نکرده، شمار نظامیان کشته شده آمریکایی را ده نفر گزارش کرده است.

انفجارهای امروز در کابل در حالی رخ داد که کشورهای غربی ساعاتی پیش از آن از احتمال وقوع حملات تروریستی در این منطقه هشدار داده بودند و از شهروندان خود و همچنین شهروندان افغان خواسته بودند از رفتن به فرودگاه خودداری کنند.

وزیر دفاع آلمان اعلام کرده است یک هواپیمای بیمارستانی آن کشور برای انتقال افراد آسیب دیده بر اثر حملات امروز به خارج از کشور، آماده پرواز است.

همزمان، خبرگزاری رویترز از قول برخی دیپلمات‌ها گزارش داده است که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه میزبان یک نشست ویژه با حضور نمایندگان آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و بریتانیا خواهد بود.

بیشتر از جهان