هشدار رئیس کمیسیون اروپا: بی‌ثباتی در افغانستان نباید به نفع تروریسم تمام شود

رئیس جمهوری فرانسه نیز وضعیت در پایتخت افغانستان را «شدیدا پرتنش» توصیف کرد

به دنبال وقوع دو انفجار در خارج از فرودگاه کابل در روز پنجشنبه، رئیس کمیسیون اروپا هشدار داد که بی‌ثباتی در افغانستان نباید به نفع تروریسم تمام شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شارل میشل گفت «ما باید مطمئن شویم که بی‌ثباتی کنونی نمی‌تواند باعث ظهور دوباره تروریسم (در افغانستان) شود».

دبیرکل سازمان ملل متحد، نیز ضمن محکوم کردن حمله تروریستی امروز در کابل، گفت این حادثه نوسان اوضاع در داخل افغانستان را نشان می‌دهد.

آنتونیو گوترش گفت، این حمله در عین حال «ما را برای ادامه ارائه کمک‌های فوری در سراسر کشور در حمایت از مردم افغانستان، مصمم‌تر می‌کند.»

رئیس جمهوری فرانسه وضعیت در پایتخت افغانستان را «شدیدا پرتنش» توصیف کرد.

امانوئل ماکرون که به ایرلند سفر کرده است در یک نشست خبری با اشاره به وضعیت کنونی افغانستان گفت، «ما با یک وضعیت شدیدا پرتنش روبرو هستیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی گفت سفیر فرانسه در کابل به دلایل امنیتی نمی‌تواند در افغانستان بماند و اضافه کرد، نیروهای ویژه فرانسوی در فرودگاه بین‌المللی کابل مستقر هستند.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز حمله امروز در کابل را «کاملا نفرت‌انگیز در یک وضعیت تنش‌آلود» توصیف کرد و گفت هنوز از جزئیات آن اطلاع دقیقی ندارد.

وی همچنین گفت آلمان به کمک به مردم برای خروج از افغانستان پس از مهلت ۳۱ اوت نیز ادامه خواهد داد.

وزارت دفاع ایتالیا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد هیچیک از شهروندان ایتالیایی در این انفجار صدمه ندیدند و ارتش ایتالیا آخرین مراحل تخلیه را انجام می‌دهد.

همزمان وزیر امور خارجه نروژ با اشاره به وضعیت به‌وجود آمده، گفت کشورش فعلا قادر نیست کمک به خارج کردن مردم از پایتخت افغانستان را ادامه دهد.

وقوع دو انفجار انتحاری در نزدیکی فرودگاه کابل در روز پنجشنبه باعث کشته شدن دستکم ۱۳ نفر شده است.

ایالات متحده آمریکا داعش را مسئول این انفجارها دانسته است.