آستین در دیدار با بنت بر حق اسرائیل برای دفاع در مقابل ایران تاکید کرد

نخست‌وزیر اسرائیل در آستانه دیدار با بایدن با وزرای خارجه و دفاع آمریکا ملاقات کرد

نخست‌وزیر اسرائیل (سمت راست) و وزیر دفاع آمریکا-WIN MCNAMEE /GETTY IMAGES VIA AFP

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل که به واشینگتن سفر کرده است در آستانه ملاقات با جو بایدن، با وزرای خارجه و دفاع آمریکا دیدار کرد.

به گزارش تایمز اسرائیلدر جریان نشست‌های روز چهارشنبه، آنتونی بلینکن و ژنرال آستین به بنت اطمینان دادند که دولت بایدن از اسرائیل به منظور دفاع از خود در برابر ایران حمایت خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گزارش این نشریه اسرائیلی حاکی از آن است که وزیر دفاع آمریکا به نخست‌وزیر اسرائیل گفته که دولت در حال مذاکره با کنگره برای تصویب بودجه‌ای یک میلیارد دلاری به منظور تامین مالی گنبد آهنین است. سامانه دفاعی که از اسرائیل دربرابر حمله‌های راکتی و موشکی گروه‌های شبه‌نظامی در لبنان و نوار غزه حفاظت می‌کند.

بنت در آستانه نخستین سفر خارجی خود به آمریکا پس از تصدی سمت نخست‌وزیری گفته بود که بازگشت به برجام دیگر معنایی ندارد. او تاکید کرد که در این سفر تمرکز بر مساله ایران و برنامه‌های هسته‌ای‌اش خواهد بود. مقامات اسرائیل بارها اعلام کرده‌اند که در مقابل ماجراجویی‌های جمهوری اسلامی ساکت نمی‌نشینند و در صورت لزوم حتی بدون حمایت آمریکا وارد عمل خواهند شد.

وزیر دفاع آمریکا پیش از ملاقات با بنت ضمن ابراز نگرانی از نقض تعهدات هسته‌ای از سوی ایران گفت که جمهوری اسلامی باید بابت «اقدامات تجاوزگرایانه خود در خاورمیانه و آب‌های بین‌المللی پاسخگو باشد.» او به طور ویژه به حمله به کشتی مرسر استریت در آب‌های عمان اشاره کرد که دو کشته بر جای گذاشت.

به گزارش تایمز اسرائیل وزیر دفاع آمریکا بر تعهد کشورش به تقویت روابط استراتژیک با اسرائیل، امنیت این کشور و حق دفاع از خود تاکید کرده است. این روابط استراتژیک شامل یادداشت تفاهم ۱۰ ساله کمک‌های دفاعی است که در دوره اوباما به امضاء رسید و ۳.۸ میلیارد دلار ارزش دارد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در دیدار با بنت بر اهمیت تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

گزارش رویترز حاکی از آن است که بایدن در دیدار روز پنجشنبه ضمن اشاره به نگرانی مشترک آمریکا و اسرائیل درباره ایران تاکید خواهد کرد که کشورش به دیپلماسی هسته‌ای پایبند است.