«کووید-۲۲»؛ مرگبارتر و مسری‌تر از دلتا

کارشناسان درباره ترکیب سویه‌های مختلف و ظهور بیماری جدید در سال آینده میلادی هشدار دادند

کووید-۱۹ تا کنون ۲۱۲ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۹۲۵ نفر را در جهان مبتلا و چهار میلیون و ۴۴۰ هزار و ۴۰۹ نفر را قربانی کرده است-عکس از مهر

در حالی که سویه «دلتا» ویروس کرونا با قدرت سرایت بسیار سریع‌تر نسبت به دیگر سویه‌ها در کشورهای عقب‌مانده از برنامه واکسیناسیون قربانیان زیادی می‌گیرد؛ متخصصان درباره شیوع کووید-۲۲ هشدار داده‌اند. بیماری که از ترکیب سویه‌های مختلف کووید-۱۹ ایجاد می‌شود. آنها هشدار داده‌اند که کووید-۲۲ می‌تواند به مراتب مرگبارتر از «دلتا» باشد.

به گزارش سان، جهان باید برای ظهور گونه جدیدی از بیماری در سال آینده میلادی آماده باشد. براساس این گزارش، بسیار محتمل است که سویه‌های «دلتا»، «بتا» و «گاما» با هم ترکیب شوند و شرایطی به مراتب وخیم‌تر رقم بزنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مختصصان می‌گویند جهان باید برای شناسایی فوری این گونه آماده باشد و تولید کنندگان واکسن نیز باید محصولات خود را با گونه تحول یافته کووید هماهنگ کنند.

به گفته متخصصان ظهور گونه‌ای کشنده‌تر، مسری‌تر و مقاوم‌تر درباره درمان و ایمن‌سازی یک مشکل در آینده نزدیک است. به گفته آنها ترکیب سویه‌های جهش‌یافته کووید یک مشکل بزرگ در سال پیش رو است.

کووید-۱۹ تا کنون ۲۱۲ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۹۲۵ نفر را در جهان مبتلا و چهار میلیون و ۴۴۰ هزار و ۴۰۹ نفر را قربانی کرده است.

ایران پس از آمریکا و هند بیشترین شمار مبتلایان و قربانیان کرونا را دارد.

آمار رسمی مبتلایان در ایران چهار میلیون و ۷۱۵ هزار و ۷۷۱ نفر و آمار جان باختگان ۱۰۲ هزار و ۶۴۸ نفر گزارش شده است. اما آمار واقعی دو تا سه برابر آماری است که حکومت جمهوری اسلامی اعلام می‌کند.

به دنبال ممنوعیت واردات واکسن خارجی از سوی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، تعداد مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در ایران به سرعت در حال افزایش است و ایران به پیک پنجم بیماری نزدیک می‌شود. آن هم در زمانی که ترکیه در همسایگی ایران با جمعیت مشابه، با واکسیناسیون به موقع و گسترده در حال بازگشایی کشور است.