سهم «ستاد اجرایی» از کرونا برداشت شد؛ « فایزر و مدرنا وارد شوند»

بحرانی انسانی که جهان را در نوردید و به آرامی در حال فروکش است؛ به ایران که رسید چهره عوض کرد؛ سیاسی-امنیتی شد و مافیای اقتصادی بیت رهبری به آن چنگ انداخت

دی‌ماه ۱۳۹۹ با دستور رهبر جمهوری اسلامی واردات فایزر و مدرنا ممنوع شد تا «ستاد اجرایی فرمان امام» فربه‌تر و تاجران سپاهی قاچاقچی واکسن‌های خارجی ثروتمندتر شوند-عکس از خبرگزاری دانشجو

هفت ماه مرگ مضاعف. هفت ماه زخم عمیق‌تر. هفت ماه درد جانسوزتر. ده‌ها هزار جان از دست رفته؛ صدها هزار زندگی ویران شده و میلیاردها دلار درآمد؛ این سهم ستاد اجرایی فرمان امام و بیت رهبری جمهوری اسلامی ایران است از «کرونا».

بحرانی انسانی که جهان را در نوردید و اکنون به آرامی در حال فروکش است؛ به ایران که رسید چهره عوض کرد. سیاسی-امنیتی شد و مافیای اقتصادی بیت رهبری به آن چنگ انداخت.

وقتی خبر رسید که آمریکا و بریتانیا واکسنی موثر تولید کرده، علی خامنه‌ای، شخصا وارد عمل شد، چون هنوز نهادهای تحت نظارت او سود کافی از مرگ مردم برداشت نکرده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دی‌ماه ۱۳۹۹ با دستور رهبر جمهوری اسلامی واردات فایزر و مدرنا ممنوع شد تا «ستاد اجرایی فرمان امام» فربه‌تر و تاجران سپاهی قاچاقچی واکسن‌های خارجی ثروتمندتر شوند.

با گذشت هفت ماه و اختصاص بودجه‌های میلیاردی به توهم «واکسن داخلی»، در حالی که آمار مرگ روزانه بیماران کرونا به روایت منابع حکومتی به ۷۰۰ نفر رسیده، حالا «اجازه ورود فایزر و مدرنا صادر شده است.»

رهبران جمهوری اسلامی از آیت‌الله خمینی تا علی خامنه‌ای سابقه‌ای طولانی در نوشیدن جام زهر و نرمش‌های قهرمانانه دارند. جام زهر خمینی پس از هشت سال جنگ با عراق و نرمش قهرمانانه خامنه‌ای در پرونده هسته‌ای و معامله با آمریکا. اما هیچ از این عقب‌نشینی‌ها با انگیزه‌های ایدئولوژیک، استراتژیک یا سیاسی و امنیتی با آنچه خامنه ای درباره واکسن کرونا انجام داد قابل مقایسه نیست. خامنه‌ای در تحمیل مرگ به مردم ایران علاوه بر انگیزه‌های سیاسی و ایدئولوژیک، منافع اقتصادی را دنبال کرد و عقب نشینی از انحصار واکسن داخلی تنها پس از اطمینان از منفعت مافیای اقتصادی انجام شد.

محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و داروی ایران روز دوشنبه از صادر شدن مجوز واردات واکسن فایزر و مدرنا خبر داد. پیش از آن نیز اعلام شده بود واکسن خارجی اگر تولید آمریکا و «انگلیس» نباشد بلامانع است. کمی قبل‌تر از آن در ۲۰ مرداد، خامنه‌ای واکسن را مساله اول و فوری کشور اعلام کرده و گفته بود واکسن «به هر شکل ممکن» باید تامین شود.

ایران تحت حکمرانی علی خامنه‌ای با پس زدن کمک‌های جهانی و واکسن خارجی حالا از معدود کشورهایی در منطقه و جهان است که به جای پایین آمدن از قله کرونا به سوی «پیک پنجم» بیماری می‌تازد.

علی خامنه‌ای در تبدیل بحران‌ها به فاجعه‌ها مهارت ویژه‌ای دارد و کرونا آخرین آن نخواهد بود.