بازداشت یک کارگر منتقد خامنه‌ای در حضور فرزندانش

رضا بهروزی خطاب به علی خامنه‌ای گفته بود: غلط کردی در کاری که تخصص نداشتی دخالت کردی!

رضا بهروزی، شهروند ایرانی ساکن قزوین که در یک ویدیوی اینستاگرامی از علی خامنه‌ای به دلیل منع واردات واکسن انتقاد کرده بود، دستگیر شد. بر اساس اعلام خبرگزاری هرانا، رضا بهروزی کارگر و پدر سه فرزند است. 

دستور رهبر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ممنوعیت واردات واکسن‌های معتبر جهانی به کشته شدن هزاران نفر از شهروندان ایرانی منجر شده است. در هفته‌های اخیر هم‌زمان با افزایش آمار مرگ‌ومیر مبتلایان به کرونا و روند کند واکسیناسیون، برخی شهروندان که اطرافیان و نزدیکان خود را از دست داده‌اند، با انتشار پیام‌های ویدیویی علی خامنه‌ای را مسئول اصلی کشته شدن عزیزان خود دانستند و با خطاب قرار دادن او، از وی خواستند پاسخگوی عملکرد خود باشد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رضا بهروزی یکی از این شهروندانی بود که در یک پست اینستاگرامی، علی خامنه‌ای را «ابله» و «سرچشمه همه بدبختی‌ها» دانست و خطاب به او گفت: «تا کی مردم ایران باید چوب ندانم‌کاری‌های تو را بخورند؟ چرا در کاری که تخصص نداشتی دخالت کردی؟» 

تنها ساعاتی پس از انتشار این ویدیو، نیروهای امنیتی رضا بهروزی را در منزل شخصی‌اش در شهر قزوین دستگیر کردند. در ویدیویی که از لحظه دستگیری او در صفحات اجتماعی منتشر شده است، همسرش با داد و فغان از همسایه‌ها کمک می‌خواهد و فرزندانش گریه می‌کنند. او با التماس از ماموران امنیتی می‌خواهد به او بگویند همسرش را کجا می‌برند.