اوج آمادگی مدودف در رقابت‌های تنیس سینسیناتی

مدودف در آخرین دوره این رقابت‌ها در سال ۲۰۱۹ به مقام قهرمانی رسیده است

دنیل مدودف، مرد شماره دو تنیس جهان، شانس نخست قهرمانی در مسابقات به حساب می‌آید - Dylan Buell/AFP

رقابت‌های تنیس مسترز سینسیناتی در شهر میسن آمریکا در مرحله یک چهارم نهایی برگزار شد و پس از سال‌ها چهار نفر نخست این مسابقات به مرحله نیمه‌پایانی راه یافتند.

دنیل مدودف روس و مرد شماره دو تنیس جهان که شانس نخست قهرمانی در مسابقات به حساب می‌آید موفق شد در بازی‌ای که تنها ۵۴ دقیقه به طول انجامید کارنیو بوستا از اسپانیا را در دو ست متوالی با نتایج ۶-۱ و ۶-۱ مغلوب کند و به دیدار نیمه‌نهایی راه پیدا کرد. مدودف در آخرین دوره این رقابت‌ها در سال ۲۰۱۹ به مقام قهرمانی رسیده است و تصمیم دارد برای دومین دوره پیاپی نیز به قهرمانی برسد.

او در این مسابقه موفق شد تا انتقام مسابقات المپیک توکیو را از بوستا اسپانیایی بگیرد و حالا باید در بازی نیمه‌نهایی به مصاف هم‌وطن خود روبلف برود. مدودف هفته گذشته نیز موفق شده بود قهرمانی در رقابت‌های مسترز تورنتو را به دست آورد و یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی برای رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا که از هفته آینده در نیویورک آغاز خواهد شد، است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در دیگر دیدار حساس مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات در قسمت مردان سیتسیپاس یونانی در یک بازی دشوار که نزدیک به دو ساعت و چهل دقیقه به طول انجامید موفق شد دو بر یک از سد تنیس‌باز جوان کانادایی، اوژه آلیاسیم، عبور کند و در دیدار نیمه‌نهایی به مصاف زورف آلمانی خواهد رفت. اما خبر خوش برای دیگر تنیسورها انصراف نادال و دومینیک تیم از رقابت‌های تنیس تا پایان سال ۲۰۲۱ است. دومینیک تیم که چند ماه پیش دچار مصدومیت شدید مچ دست شده بود مسابقات مهم زیادی را از دست داد و به تازگی نیز با انتشار پیامی انصراف خود را از همه رقابت‌های تنیس تا پایان سال اعلام کرد.

تیم اتریشی سال گذشته (۲۰۲۰) در رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا به مقام قهرمانی رسیده بود و حالا نمی‌تواند از عنوان خود در این رقابت‌ها دفاع کند. رافائل نادال اسپانیایی مرد شماره ۴ تنیس جهان نیز با انتشار یک پیام ویدیویی از تمامی هواداران خود در سراسر دنیا عذرخواهی کرد و عنوان کرد که به دلیل مصدومیت پای چپ قادر به شرکت در هیچ یک از رقابت‌های سال جاری نیست و ترجیح می‌دهد برای بهبود این موضوع به استراحت بپردازد و روند درمانش را طی کند.

او در این پیام گفت: «در این یک سال این آسیب‌دیدگی بیش از حد مرا دچار مشکل کرده و بسیار آزاردهنده بوده است. امسال رقابت‌های بسیار مهمی همچون ویمبلدون و المپیک را از دست دادم و حالا هم در رقابت‌های باقی‌مانده نمی‌توانم حضور داشته باشم. این مصدومیت از سال ۲۰۰۵ تا به حال با من بوده است و هیچ وقت از آن رها نشده‌ام و مانع پیشرفت من بوده است. باید راه دیگری برای درمان آن بیابیم و من برای بازگشت سخت تلاش خواهم کرد. حالا با نبود این سه بازیکن صاحب‌نام یعنی فدرر، نادال و تیم به نظر می‌رسد کار برای دیگر تنیسورها در مسابقات پیش‌رو آسان‌تر خواهد بود البته گفتنی است که وضعیت جوکوویچ برای شرکت در رقابت‌های تنیس آمریکا نیز هنوز مشخص نشده است. جوکوویچ هم مانند دیگر تنیسورهای صاحب‌نام پس از رقابت‌های المپیک در هیچ یک از رقابت‌های مهم تنیس حاضر نشده است.

بیشتر از تنيس