نگرانی‌ها از افزایش شمار کودکان مبتلا به کرونا در ایران

پزشکان می‌گویند شیوع سویه دلتای ویروس کرونا منجر به بستری شدن شمار بیشتری از کودکان شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک می‌گوید روز گذشته ۲۲ کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری شدند- عکس از ایرنا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک می‌گوید روز گذشته ۲۲ کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری شدند.

محمد جمالیان روز شنبه، ۱۶ مرداد، در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی گفت: «کادر درمان در رمق‌های آخر خود هستند و اگر این سد شکسته شود، اتفاقات خوبی را شاهد نخواهیم بود.»

به گفته جمالیان، سن ابتلا به شدت کاهش یافته است و تنها در یک روز، ۲۲ کودک در بیمارستان بستری شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس بیمارستان بوعلی اردبیل نیز روز پنجشنبه در جلسه ستاد کرونای آن شهرستان گفت که سویه دلتای ویروس کرونا سرکش‌تر از اوج‌های گذشته کرونایی، گروه سنی کودکان را در معرض خطر قرار داده است، چنان که بخشی از ۵۷۰ بیمار کرونایی بستری در آن استان، کودکان و نوجوانان هستند.

منوچهر براک رجوع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ بیمار کرونایی در گروه سنی کودکان را با تشخیص اولیه یادآور شد، و گفت که عمده علایم تشخیصی در کودکان، اسهال و استفراغ و نیز تب شدید است.

هفته گذشته نیز رئیس مرکز طبی کودکان در ایران از افزایش تعداد کودکان مبتلا به سویه «دلتا» و افزایش میزان سرایت در آن‌ها خبر داد.

با توجه به افزایش آمار کرونا در میان کودکان، چالش‌های بسیاری در خصوص بازگشایی مدارس وجود دارد. پیش از این گفته می‌شد که درصد ابتلای کودکان به کرونا پایین است، اما بعد از شیوع سویه‌های جدید این ویروس، به نظر می‌رسد که روندی رو به افزایش در زمینه ابتلای کودکان در جریان است.

طی روزهای اخیر بسیاری از مسئولان بهداشتی در ایران از افزایش شدید شمار مبتلایان خبر داده‌اند. آمار جان‌باختگان ناشی از کرونا نیز به روزانه بیش از ۴۰۰ نفر رسیده است. به گفته مقامات،  بیش از ۳۳۰ شهر کشور نیز در شرایط قرمز قرار دارند. این در حالی است که دولت ابراهیم رئیسی نیز به‌رغم شروع به کار، هنوز راهبرد مشخص خود را برای مقابله با کرونا اعلام نکرده است و حتی هنوز معلوم نیست وزیر بهداشت چه کسی خواهد بود.

عملکرد سعید نمکی، وزیر بهداشت دولت حسن روحانی، در مورد مبارزه با کرونا با انتقادات گسترده‌ای از سوی افکار عمومی روبه‌رو بود.