حمله راکتی حزب‌الله به اسرائیل با پاسخ توپخانه‌ای روبه‌رو شد

اسرائیل پیش‌تر گفته بود که حزب‌الله دارای زرادخانه‌ای با حدود ۱۵۰ هزار راکت و موشک است

اسرائیل و حزب الله لبنان طی دو شب گذشته به مواضع یکدیگر حمله کردند - JALAA MAREY / AFP

گروه شبه نظامی حزب الله لبنان، اعلام کرد به تلافی حملات هوایی اسرائیل به جنوب لبنان، ١٠ راکت به سوی این کشور پرتاب کرده است. این گروه وابسته به جمهوری اسلامی ایران رسماً مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است. در مقابل، اسرائیل نیز برخی مناطق جنوب لبنان را زیر آتش توپخانه گرفت و جنگنده‌های این کشور بر فراز خاک لبنان به پرواز در آمدند.

به گزارش آسوشیتدپرس، در بیانیه حزب الله آمده است که راکت‌ها در نزدیکی مواضع اسرائیل در منطقه مزارع شبعا فرود آمده‌اند. با این حال این گروه شبه نظامی جزئیات بیشتری منتشر نکرد.

ارتش اسرائیل می‌گوید آژیرهای خطر در شمال اسرائیل به صدا در آمده است. هنوز هیچ گزارشی از خسارت یا تلفات احتمالی منتشر نشده است.

پیش‌تر ارتش اسرائیل اعلام کرد که بعدازظهر روز چهارشنبه، چهارم اوت، سه راکت از لبنان به آن کشور شلیک شد، و ارتش اسرائیل نیز در مقابل به سوی لبنان شلیک کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید جزئیاتی درباره خسارات احتمالی منتشر نشده اما نشریه تایم اسرائیل می‌گوید که امدادگران به چهار نفر که دچار اضطراب شده بودند، رسیدگی کردند.

پیش از اعلام این خبر از سوی ارتش اسرائیل، آژیر خطر در شمال آن کشور به صدا در آمد تا درباره حمله راکتی احتمالی از لبنان به ساکنین ۲۰ هزار نفری شهر کریات ‌شمونه در مرز لبنان، هشدار داده شود و مردم بتوانند به پناهگاه بروند. به گفته ارتش اسرائیل دو راکت شلیک شده از لبنان به خاک اسرائیل نفوذ کردند و یک راکت به خاک اسرائیل نرسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل گفت که یکی از راکت‌ها در منطقه‌ای باز منفجر شد و دیگری توسط سامانه دفاعی اسرائیل، موسوم به گنبد آهنین رهگیری شد.

اسرائیل می‌گوید که حزب‌الله دارای زرادخانه‌های با حدود ۱۵۰ هزار راکت و موشک است که برخی قابلیت حمله به هر نقطه‌ای در اسرائیل را دارند.

حسن نصرالله در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین گفته بود: «پیش از جنگ سوریه در سال ۲۰۱۱، سلیمانی تأکید داشت که موشک کورنت را به غزه برسانیم. من گفتم اینها را ما از سوریه گرفته‌ایم و شاید این برای رئیس بشار اسد مشکل ایجاد کند. اسد گفت مشکلی ندارد. گفتیم این موشک برای حماس و جهاد منتقل می‌شود. گفت مشکلی نیست.»

در بخش دیگر، نصرالله به بمباران انبارهای سلاح و مهمات در سودان توسط اسرائیل سخن پرداخت و گفت که قرار بوده تا از این انبارها برای انتقال سلاح و مهمات به غزه استفاده شود که اسرائیل پیش‌دستی کرده است. اگرچه مقامات سودانی در این مورد سکوت کردند.

بیشتر از جهان