ارتش اسرائیل به راکت‌پرانی از جنوب لبنان با شلیک توپخانه پاسخ داد

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل گفت که یکی از راکت‌ها در منطقه‌ای باز منفجر شد و دیگری توسط سامانه دفاعی اسرائیل، موسوم به گنبد آهنین رهگیری شد

ارتش اسرائیل شش خمپاره به جنوب اسرائیل شلیک کرد-JALAA MAREY / AFP

ارتش اسرائیل گفت که بعد‌ از ظهر روز چهارشنبه، چهارم اوت،  سه راکت از لبنان به آن کشور شلیک شد، و ارتش اسرائیل نیز در مقابل به سوی لبنان شلیک کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید جزئیاتی درباره خسارات احتمالی منتشر نشده اما نشریه تایم اسرائیل می‌گوید که امدادگران به چهار نفر که دچار اضطراب شده بودند، رسیدگی کردند.

پیش از اعلام این خبر از سوی ارتش اسرائیل، آژیر خطر در شمال آن کشور به صدا در آمد تا درباره حمله راکتی احتمالی از لبنان به ساکنین ۲۰ هزار نفری شهر کریات‌شمونه در مرز لبنان، هشدار داده شود و مردم بتوانند به پناهگاه بروند. به گفته ارتش اسرائیل دو راکت شلیک شده از لبنان به خاک اسرائیل نفوذ کردند و یک راکت به خاک اسرائیل نرسید.

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل گفت که یکی از راکت‌ها در منطقه‌ای باز منفجر شد و دیگری توسط سامانه دفاعی اسرائیل، موسوم به گنبد آهنین رهگیری شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقام‌های امنیتی و نظامی لبنان فعلا اظهار نظر نکرده‌اند. اما چند شاهد عینی در جنوب لبنان گفتند که دو راکت در یک شهرک یهودی‌نشین در مرز اسرائیل سقوط کردند و سپس خمپاره‌هایی از سوی اسرائیل به لبنان شلیک شد. آنان گفتند که خمپاره‌های اسرائیلی به منطقه‌ای میان دو روستای لبنانی اصابت کردند.

تلویزیون المنار نزدیک به حزب‌الله لبنان گفت که ارتش اسرائیل شش خمپاره به لبنان پرتاب کرد.

به نوشته تایم اسرائیل، نفتالی بنت، نخست‌وزیر، بنی گانتس، وزیر دفاع و آویو کوهاوی، فرمانده ارتش اسرائیل برای بازبینی در اقدامات بالقوده اسرائیل با سران نظامی کشور مذاکره کردند.

در ماه‌های اخیر موارد متعددی از آتش‌باری متقابل میان لبنان و اسرائیل رخ داده است.

مقام‌های اسرائیلی می‌گویند که راکت‌ها را گروه‌های فلسطینی مستقر در لبنان شلیک کردند و نه حزب‌الله. خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید بعید است که گروه‌های فلسطینی بدون رضایت حزب‌الله لبنان دست به چنین حمله‌ای زده باشند.