شناگر استرالیایی رکورد تعداد مدال طلای زنان المپیکی را شکست

ایالات متحده با یازده طلا و سی مدال‌آور در رشته شنا همه را پشت سر گذاشت

مک‌کیون  بیست و هفت ساله، پیش‌تر در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو، چهار مدال به گردن آویخته بود - OLI SCARFF / AFP

اِما مک‌کیون، شناگر استرالیایی، رکورد تعداد مدال‌های شنای زنان را شکست.

مک‌کیون تار روز یکشنبه در المپیک توکیو در ۵۰ متر و ۱۰۰ متر آزاد، و نیز در رشته ۴ در ۱۰۰ متر امدادی و ۴ در ۱۰۰ متر مختلط امدادی، چهار مدال طلا به چنگ آورده است.

او در رشته ۴ در ۱۰۰ متر مختلط امدادی، ۱۰۰ متر پروانه، و ۴ در ۲۰۰ متر آزاد هم نشان برنز گرفت و کلکسیون مدال‌های خود در این المپیک را هفت‌تایی کرد.

با این عملکرد تماشایی، مک‌کیون با رکورد ماریا گوروخوسکایا، ژیمناست اتحاد شوروی سابق در المپیک ۱۹۵۲ هلسینکی که دو طلا و ۵ نقره به دست آورده بود، مساوی کرد.

مک‌کیون  بیست و هفت ساله، پیش‌تر در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو، چهار مدال به گردن آویخته بود. 

با کسب هفتمین مدال، شناگر زن استرالیایی به جمع مایکل فلپس، مارک اسپیتز، و مت بیوندی، تنها شناگرانی که در یک المپیک توانستند هفت مدل به‌دست آورند، می‌پیوندد.

مایکل فلپس آمریکایی هنوز دارنده بالاترین شمار مدال‌های به دست آمده در یک المپیک است. او در هر یک از دو المپیک ۲۰۰۴ آتن و ۲۰۰۸ پکن، هشت مدال به چنگ آورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کیلیب درسل، شناگر مرد آمریکایی، هم شمار مدال‌های طلای خود را در المپیک توکیو به پنج رساند. او روز یکشنبه در پنجاه متر آزاد توانست پیش از همه به آخر خط برسد، و در رشته ۴ در ۱۰۰ متر مختلط مردان نیز با شنای پروانه‌ای تماشایی، تیمش را به مدال طلا رساند.

رابرت فینک، شناگر دیگر آمریکایی، نیز در رشته‌های ۱۵۰۰ متر آزاد مردان مدال طلا به چنگ آورد تا به مدال طلای ۸۰۰ متر که پیش‌تر گرفته بود، اضافه کند.

در پایان مسابقات شنای المپیک، ایالات متحده با یازده طلا و سی مدال‌آور، همه را پشت سر گذاشت.

البته شناگران آمریکایی پنج طلای کمتر نسبت به دو المپیک پیشین به دست آوردند، چرا که رقیب دیرین‌شان، استرالیا، توانست با ۹ مدال طلا،‌ رکورد تازه‌ای برای آن کشور ثبت کند.

بیشتر از ورزش