پینک:حاضرم جریمه تیم هندبال زنان نروژ را بپردازم

بنا بر قوانین فدراسیون بین‌المللی هندبال، زنان ورزشکار باید شورت‌های بیکینی بپوشند که چسبان است

پینک، هنرمند ۴۱ ساله دنیای موسیقی توییت کرد که به تیم نروژ «افتخار» می‌کند - AFP

پینک، خواننده و ترانه‌سرا، اعلام کرده که حاضر است جریمه بازیکنان تیم هندبال زنان نروژ را که هفته گذشته در رقابت‌های قهرمانی هندبال ساحلی اروپا از پوشیدن شورت بیکینی برای بازی مقابل اسپانیا سر باز زدند، بپردازد.

فدراسیون هندبال اروپا این تیم را یک هزار و ۷۶۵ دلار، معادل ۱۷۶ دلار برای هر بازیکن، جریمه و اعلام کرده است که زنان با «لباسی نامناسب» بازی کردند چرا که به جای شورت بیکینی اجباری تصمیم گرفتند شلوارک بپوشند.

این در حالی است که بازیکنان مرد باید شلوارک‌هایی بپوشند که بیش از ۱۰ سانتی‌متر از زانو بالاتر نیست.

این هنرمند ۴۱ ساله دنیای موسیقی توییت کرد که به تیم نروژ «افتخار» می‌کند که «به این قانون شدیدا جنسیت‌زده درباره لباسی ورزشی خود و فدراسیون هندبال اروپا اعتراض کرده‌اند».

او نوشت: «دست مریزاد خانم‌ها. مفتخر خواهم بود که جریمه شما را بپردازم. به کار خود ادامه دهید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا بر قوانین فدراسیون بین‌المللی هندبال، زنان ورزشکار باید شورت‌های بیکینی بپوشند که چسبان است و زاویه‌ای رو به بالا به سمت بالای ران دارد. بر اساس قوانین مذکور، «عرض کناره شورت باید حداکثر ۱۰ سانتی‌متر باشد.»

فدراسیون هندبال نروژ که اتحادیه ملی هندبال این کشور است، از تصمیم تیم خود دفاع کرده و پذیرفته است که جریمه در نظر گرفته شده برای هر بازی این تیم علیه رقبایش را بپردازد.

کاره گیر لیو، رئیس فدراسیون هندبال نروژ، به ان‌بی‌سی نیوز گفت: «من ۱۰ دقیقه قبل از بازی این پیام را گرفتم که آن‌ها می‌خواهند لباسی را بپوشند که خود مایل‌اند و ما از آن‌ها  کاملا حمایت کردیم.»

آقای لیو همچنین گفت که تیم نروژ از آغاز بازی‌ها از فدراسیون هندبال اروپا خواسته است به آن‌ها اجازه دهد شلوارک بپوشند ولی ظاهرا در پاسخ به اخراج از رقابت‌ها یا جریمه تهدید شده‌اند. با وجود این، تیم نروژ تصمیم گرفت سر موضع خود بایستد و همگی در بازی ۱۸ ژوییه شلوارک پوشیدند.

بعد از واکنش‌های خشمگین کاربران به این جریمه در رسانه‌های اجتماعی، مایکل ویدرر، رئیس فدراسیون هندبال اروپا، گفت که بازنگری قواعد موجود درباره لباس ورزشی در برنامه کار قرار دارد. او در بیانیه‌ای نوشت: «می‌توانم تایید کنم فدراسیون هندبال اروپا از هر آنچه بتواند فروگذار نخواهد کرد تا مطمئن شود تغییر قوانین لباس ورزشی ورزشکاران  انجام خواهد شد. تلاش‌هایی جدی انجام خواهیم داد تا این ورزش را به بهترین روش ممکن برای همه، فارغ از جنسیت آنان، ترویج کنیم.» 

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر