«تونگایی بالاتنه برهنه» در المپیک تاریخ ساز شد

«ریو ۲۰۱۶، پیونگ‌چانگ ۲۰۱۸، توکیو ۲۰۲۰. اگر جواب داد، دستش نزن!»

پس‌ازاینکه پیتا تافاتوفوا پرچم‌دار تونگا در المپیک ریو شد، بسیاری او را به عنوان «تونگایی نیمه برهنه» می‌شناسند-Jonathan NACKSTRAND / AFP

فوق ستاره نیمه عریان کشور تونگا که در المپیک ریو ۲۰۱۶ همه را عاشق خود کرده بود، بار دیگر در المپیک توکیو بازگشت و تاریخ‌ساز شد.

پرچم‌دار تونگا در المپیک توکیو، با شرکت در مسابقات ۸۰+ کیلوگرم مردان در تکواندو، اولین فردی است که از زمان معرفی بازی‌های المپیک زمستانی در سال ۱۹۲۴، در سه بازی مستقیم المپیک (تابستان و زمستان) شرکت می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیتا تافاتوفوا در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۰ بار دیگر با بالاتنه‌ای برهنه و روغن‌زده درحالی‌که لباس سنتی کشور تونگا از کمر به پایینش را پوشانده بود حاضر شد. پس از المپیک ریو ۲۰۱۶ و بازی‌های زمستانی پیونگ‌چانگ ۲۰۱۸ این سومین باری بود که این تکواندوکار ۳۷ ساله پرچم‌دار کشور تونگا در بازی‌های المپیک می‌شد. پیتا همچنین اولین تکواندوکار کشور تونگا بود که به المپیک راه یافت.

پس‌ازاینکه پیتا تافاتوفوا پرچم‌دار تونگا در المپیک ریو شد، بسیاری او را به عنوان «تونگایی نیمه برهنه» می‌شناسند. او در المپیک توکیو نیز همین کار را تکرار کرد و در شبکه‌های اجتماعی مدام به دنبال کنندگانش می‌گفت که قرار است در مراسم افتتاحیه توکیو چه کار کند.

پیتا عکس‌هایی را نیز در اینستاگرام درباره لباس و زیورآلات خود به اشتراک گذاشت و به شکل شیطنت‌آمیزی خطاب به دنبال کنندگانش که چشم از مراسم افتتاحیه برندارند!

حساب‌رسمی توییتر المپیک توکیو نیز با انتشار عکس‌هایی از پیتا در سه مراسم افتتاحیه المپیک‌های اخیر نوشت: «ریو ۲۰۱۶، پیونگ‌چانگ ۲۰۱۸، توکیو ۲۰۲۰. اگر جواب داد، دستش نزن!»

پیتا وقتی با آن ظاهر در المپیک ریو پیشاپیش کاروان تونگا ظاهر شد، یک‌شبه دل جهانی را برد. او که نخستین تکواندوکار مجمع‌الجزایر تونگا در دل اقیانوس آرام بود که به بازی‌های المپیک راه می‌یافت، در همان دور اول ۱۶-۱ برابر سجاد مردانی، تکواندوکار ایرانی، شکست خورد و حذف شد.

پیتا در بازی‌های زمستانی ۲۰۱۸ نیز در رشته اسکی صحرانوردی نماینده کشورش بود. هرچند که تلاش زیادی را می‌طلبید که این ورزشکار که به عمرش برف ندیده بود، بتواند سهمیه حضور در رقابت‌های اسکی صحرانوردی را کسب کند.

پیتا در کشورش یک چهره ملی است که در پوشیدن لباس سنتی و حرف زدن از اقیانوس کم نمی‌گذارد. او همچنین فعالیت‌های خیریه زیادی در مورد کودکان انجام می‌دهد.

اگر چه پیتا تافاتوفوا امروز نیز در المپیک توکیو برابر حریفی از روسیه ۲۴ بر ۳ شکست خورد اما یک‌بار دیگر توانست مأموریت خود را در بزرگ‌ترین رقابت‌های ورزشی جهان به انجام برساند؛ دل بردن از جهانیان به نمایندگی از مردم کشور کوچکی با اندکی بیش از صد هزار نفر جمعیت.

بیشتر از ورزش