نمایش پرقدرت زورف و مدودف در رقابت‌های تنیس المپیک

در یکی از مهم‌ترین بازی‌های روز سوم در قسمت مردان، نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان موفق شد لنارد اشتروف از کشور آلمان را شکست دهد و به دور بعدی رقابت‌ها راه یابد

دنیل مدودف روس مرد شماره ۲ تنیس جهان - Tiziana FABI / AFP

روز سوم مسابقات المپیک در رشته تنیس با پیروزی دنیل مدودف از روسیه و الکساندر زورف از آلمان آغاز شد. هر دو تنیسور که به مرحله دوم رقابت‌ها رسیده بودند، موفق شدند با اقتدار و به سادگی از سد حریفانشان بگذرند و راهی دور سوم مسابقات شوند.

زورف مقابل دنیل گالان از کشور کلمبیا قرار گرفت و به راحتی در دو ست متوالی با نتایج ۶-۲ و ۶-۲ به پیروزی رسید و به جمع ۱۶ تنیسور پایانی مسابقات صعود کرد. او در مرحله بعد به مصاف باسیلاشویلی از گرجستان خواهد رفت که موفق شد لورنزو سونه‌گو ایتالیایی را مغلوب کند. با توجه به شکست سونه‌گو، فابیو فونینی تنها تنیسور ایتالیایی باقیمانده در این مسابقات به حساب می‌آید.

دنیل مدوف روس که برای تیم کمیته المپیک روسیه در مسابقات بازی می‌کند موفق شد سومیت ناگال از هند را در دو ست متوالی با نتیجه ۶-۲ و ۶-۱ مغلوب کند. مدودف، مرد شماره دو جهان، در مرحله بعدی بازی سختی مقابل فونینی ایتالیایی برگزار خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در یکی از مهم‌ترین بازی‌های روز سوم در قسمت مردان، نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان موفق شد لنارد اشتروف از کشور آلمان را شکست دهد و به دور بعدی رقابت‌ها راه یابد. اشتروف در ست اول، بازی نسبتا خوبی ارائه داد و تنها با باخت یک گیم از جوکوویچ ست را ۶-۴ واگذار کرد اما جوکو در ست دوم بازی کاملا برتری‌اش را به نمایش گذاشت و در تمامی ضربات به موقع پشت توپ حاضر شد و نشان داد که از آمادگی بسیار بالایی برخوردار است. اشتروف در این ست تلاش زیادی کرد اما خستگی بیش از اندازه اجازه مقاومت بیشتر را به او نداد و جوکو ست دوم را نیز ۶-۳ برد تا در نهایت پیروز این مسابقه باشد. او در مرحله بعد باید به مصاف داویدوویچ از اسپانیا برود که به نظر می‌رسد برای او بازی ساده‌ای باشد.

برای اسپانیایی‌ها در تنیس هم روز موفقی بود چرا که پنج تن از بازیکنان مرد و زن آن‌ها به جمع ۱۶ تنیسور پایانی صعود کردند. پابلو کارنیو بوستا در قسمت مردان با پیروزی دو بر یک مقابل چیلیچ کروات، برد ارزشمندی به دست آورد. در قسمت زنان، پیروزی بادوسا مقابل اشویانتک از اتفاق‌های مهم در تنیس زنان بود. موگوروزا و سارا تورمو نیز در بخش زنان مقابل حریفانشان به پیروزی رسیدند.

نائومی اوساکا از ژاپن و بخت دوم قهرمانی در رقابت‌های المپیک هم موفق شد ویکتوریا گولوبیچ از سوییس را در دوست با نتایج ۶-۳ و ۶-۲ مغلوب کند و به دور سوم رقابت‌ها راه یابد. با توجه به حذف اشلی بارتی استرالیایی از این رقابت‌ها، او حالا شانس اول کسب مدال طلای مسابقات المپیک توکیو به حساب می‌آید.

در دیگر مسابقات مهم برگزار شده در قسمت زنان می‌توان به پیروزی الینا اسویتولینا از اوکراین، پلیشکووا و کریچیکووا از چک، ساکاری از یونان و شکست سابالنکای بلاروسی، شانس سوم قهرمانی در این رقابت‌ها، مقابل دونا وکیچ، زن شماره ۵۰ تنیس جهان از کرواسی، اشاره کرد.

بیشتر از تنيس