مدودف و جوکوویچ مسابقات تنیس المپیک را با برد آغاز کردند

جوکوویچ به دنبال کسب اسلم طلایی در سال جاری (۲۰۲۱) است و می‌کوشد در این رقابت‌ها مدال طلا را به دست آورد

نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان - Tiziana FABI / AFP

رقابت‌های تنیس المپیک کار خود را در نخستین روز برگزاری رسمی رقابت‌ها آغاز کرد.

اوساکا، تنیسور زن کشور میزبان رقابت‌ها (ژاپن) که خود یکی از شرکت کنندگان در این مسابقات نیز است روز گذشته (جمعه) با روشن کردن مشعل المپیک رسما شروع مسابقات المپیک را اعلام کرد. اوساکا که در دو رقابت مهم گرند اسلم تنیس سال یعنی رولان گاروس و رقابت‌های ویمبلدون به دلیل مشکلات روحی‌ـ‌روانی غایب بود آمادگی کامل خود را برای شرکت در این رقابت‌ها برای تیم ملی ژاپن اعلام کرده است.

در مراسم بازگشایی و رژه تیم‌ها، تعدادی از تنیسورهای مطرح دنیا برای کشورشان نیز حضور داشتند. شوارتزمن از آرژانتین، زورف از آلمان، روبلف از روسیه و کارولینا پلیشکووا از کشور چک چهره‌های شناخته شده در مراسم بازگشایی این مسابقات بودند. رقابت‌های تنیس المپیک امروز صبح (شنبه) با برگزاری دیدارهایی کار خود را هم در قسمت انفرادی و هم در قسمت دو نفره آغاز کرد.

در مسابقات مردان دنیل مدودف، مرد شماره ۲ تنیس جهان، در نخستین دیدار خود موفق شد الکساندر بوبلیک از کشور قزاقستان را در دو ست پی‌درپی با نتایج ۶-۴ ۷-۶ شکست دهد و راهی دور دوم رقابت‌ها شد. تیم روسیه در این رقابت‌ها با تیم کاملی در مسابقات حضور دارد و امیدوار است تا در قسمت مردان دست‌کم یک یا دو مدال در مسابقات را به دست آورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان، نیز موفق شد در آخرین دیدار روز نخست در قسمت مردان هوگو دلین از کشور بولیوی را در دو ست پی‌درپی و با نتایج ۶-۲ ۶-۲ مغلوب کند و راهی دور دوم مسابقات شد. جوکو در این مسابقه کار سختی نداشت و تنها گرمی هوا که چند روزی است در کشور ژاپن وجود دارد کار را برای دو تنیسور سخت کرده بود. او در سال جاری (۲۰۲۱) به دنبال کسب اسلم طلایی است و تلاش دارد تا در این رقابت‌ها مدال طلا را به دست آورد و در پایان سال با قهرمانی در رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا به رکورد اشتفی گراف یکی از اسطوره‌های تنیس زنان از کشور آلمان دست پیدا کند.

گراف در سال ۱۹۸۸ علاوه بر کسب قهرمانی در چهار مسابقه گرند اسلم در یک سال، در همان سال موفق به کسب مدال طلای المپیک نیز شد و جوکو تصمیم دارد با کسب این عناوین در کنار این اسطوره تنیس قرار بگیرد اما در تنیس دو نفره مردان تیم بریتانیا متشکل از اندی ماری و جو سالزبری در یک دیدار عجیب موفق شدند بر تیم دو نفره فرانسه و یکی از مدعیان قهرمانی در این رقابت‌ها متشکل از نیکلاس ماهو و پیر اوگو اربر غلبه کنند و راهی دور دوم مسابقات شوند. این دو تنیسور فرانسوی شانس دوم قهرمانی در المپیک به شمار می‌رفتند و در دو ست پی‌درپی با نتایج ۶-۳ ۶-۲ بازی را واگذار کردند و از دور مسابقات خیلی زود کنار رفتند.

در قسمت بانوان نیز دیدارهای مهمی برگزار شد و ایگا اشویانتک لهستانی، نفر هشتم تنیس زنان جهان، موفق شد در دو ست پی‌درپی مونا بارتل از کشور آلمان را با نتایج ۶-۲ ۶-۲ شکست دهد و راهی دور بعدی رقابت‌ها شد. ماریا ساکاری یونانی که در رقابت‌های امسال رولان گاروس خوش درخشیده بود و در نیمه‌نهایی رقابت‌ها حاضر بود در مرحله نخست مسابقات المپیک مقابل آنت کونتاویت از استونی قرار گرفت و در دو ست پی‌درپی با نتایج ۷-۵ ۶-۲ این تنیسور جوان و ۲۵ ساله را از پیش رو برداشت و راهی دور دوم رقابت‌ها شد.

از مهم‌ترین مسابقات دور نخست این رقابت‌ها می‌توان به بازی نیشیکوری از ژاپن و روبلف از روسیه در قسمت مردان و مسابقه کارلا سوارز ناوارو مقابل انس جابر تونسی در قسمت زنان که فردا برگزار خواهد شد اشاره کرد. قهرمان این رقابت‌ها ۴۰۰ امتیاز جهانی را نیز کسب خواهد کرد.   

بیشتر از تنيس