شهرهای خوزستان دوشنبه هم شاهد تظاهرات اعتراضی بودند

در پنجمین روز از اعتراضات مردم خوزستان، اهالی شهر ویس در خیابان‌ دست به تجمع و اعتراض زدند

بنا به گزارش‌‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است، دوشنبه ۲۸ تیرماه جمع بزرگی از اهالی شهر اهواز در استان خوزستان با راهپیمایی و آتش روشن کردن در خیابان‌های آن شهر و سر دادن شعارهایی اعتراض خود را نشان دادند.

جمعی از اهالی شهر حمیدیه در استان خوزستان روز دوشنبه نیز با راهپیمایی در خیابان‌های آن شهر و سر دادن شعارهایی دست به تجمع و اعتراض زدند.

همچنین به گزارش وبسایت خبری هرانا، در پنجمین روز از اعتراضات مردم خوزستان، اهالی ویس نیز با راهپیمایی در خیابان‌های آن شهر و سر دادن شعارهایی، دست به تجمع و اعتراض زدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دوشنبه، پنجمین روز اعتراض‌ها در خوزستان بود. این اعتراض‌ها که از شهرهای خرمشهر، اهواز، کارون، حمیدیه، دشت آزادگان، ماهشهر، و بندر امام خمینی آغاز شد، در روز دوم با انتشار خبر کشته شدن یک جوان شادگانی و یک جوان اهوازی در رسانه‌ها بازتاب وسیعی یافت و در روز چهارم، با وقایع سوسنگرد و اعتراض‌های دیگر در سطح استان خوزستان ادامه یافت.

از سویی، روز دوشنبه معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان گفت که در اعتراضات روزهای اخیر، کسی کشته نشده‌ است.

به گزارش ایرنا، ولی‌الله حیاتی افزود: «در هفته گذشته چند اعتراض محدود در مناطقی از استان خوزستان به کمبود آب از سوی مردم داشتیم که به صورت کاملا مسالمت‌آمیز بود و بدون درگیری ماموران انتظامی با آنان پایان یافت، اما موج‌سواران معاند نظام در تلاش هستند که خبرسازی کنند و به نوعی آرامش جامعه را بر هم زنند.»

بحران بی‌آبی بیش از دو دهه پیش با شوری آب و گسترش پروژه کشت نیشکر و رهاسازی پساب آن در آبراه‌های اصلی خوزستان آغاز شد، و با خشک‌کردن هورالعظیم برای استخراج نفت و ریزگردها و ایجاد ۹ سد مختلف بر سر شاخه‌های کارون در استان‌های چهارمحال‌وبختیاری، مرکزی، و لرستان، شدت یافت.