جرمی کلارکسون: با دستمزد هفت رقمی زندگی شما را می‌گیرند

مجری برنامه «گرند تور» می‌گوید، یکی باید هزینه این شهرت را بپردازد

JUSTIN TALLIS / AFP

جرمی کلارکسون، ستاره سابق بی‌بی‌سی که بالاترین دستمزد را از این شرکت رسانه‌ای دریافت می‌کرد، از دستمزدهای هفت رقمی بی‌بی‌سی دفاع کرده و می‌گوید: در مقابل این پول کل زندگی‌تان را از شما می‌گیرند.

مجری سابق برنامه تلویزیونی «تخت گاز» که سال ۲۰۱۵ از شبکه بی‌بی‌سی اخراج شد، اکنون برای آمازون کار می‌کند و برنامه‌های «سفر بزرگ» و «چه کسی می‌خواهد میلیونر شود» را در شبکه آی‌تی‌وی اجرا می‌کند. او در مصاحبه به روزنامه تایمز گفت: وقتی به لیست دستمزدهای اعلام‌شده بی‌بی‌سی نگاه می‌کنید، پش خودتان می‌گویید «این یارو این دستمزد را برای یک ساعت کار دریافت می‌کند؟»

«نه، اینگونه نیست. در مقابل این پول تمام زندگی‌تان را از شما می‌گیرند، از طریق «سلفی! سلفی! عکس! عکس! یکی باید هزینه آن را بپردازد».

وی با اشاره به شرکت‌هایی که در آی‌تی‌وی تبلیغ می‌کنند، افزود: «و متأسفم، که در این مورد خاص، این شرکت‌های تامپاکس و آسدا هستند که باید هزینه آن را بپردازند».

کلارکسون به خاطر زدوخورد و کتک‌کاری با یکی از تهیه کننده‌های بی‌بی‌سی از برنامه «تخته گاز» اخراج شد و، طبق شایعات، قرار بود که در سال ۲۰۱۶، یعنی وقتی که اجرای برنامه «سفر بزرگ» را برای آمازون شروع کرد، دستمزد او به ۱۰ میلیون پوند افزایش یابد.

او در پاسخ این سؤال تایمز که کدام جنبه تلویزیون را بیشتر دوست دارد، گفت: درآمد آن. و گرنه چرا باید این کار را انجام دهم».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk/arts-entertainment

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر