نگرانی امنیتی؛ یکی از بنیان‌گذاران اتریوم دنیای رمزارزها را ترک می‌کند

دی ایوریو می‌خواهد بر کارهای انسان‌دوستانه و پروژه‌هایی که به رمزارز ربطی ندارند، تمرکز کند

کیف‌پولی مجازی برای دارایی‌های دیجیتال، در سال گذشته حدودا یک میلیون مشتری داشت - Pexels

آنتونی دی ایوریو، از بنیان‌گذاران شبکه اتریوم گفت که تا حدی به دلیل دغدغه امنیتی خود، دنیای این رمزارز را ترک می‌کند.

بنا بر گزارش‌ها، این کارآفرین ۴۸ ساله از سال ۲۰۱۷ یک تیم امنیتی دارد و محافظان شخصی‌ هر کجا که می‌رود با او سفر می‌کنند یا در مقصد به او می‌پیوندند. 

او بنا دارد در چند هفته آینده شرکت دیسنترال (Decentral Inc) را که محفلی برای تولید نرم‌افزارهای خلاقانه، واقع در شهر تورنتو است، بفروشد. این شرکت فناوری‌های تمرکززدایی شده را در کانون توجه قرار داده و خالق برنامه جکس (Jaxx) است؛ کیف‌پولی مجازی برای دارایی‌های دیجیتال که در سال گذشته حدودا یک میلیون مشتری داشت.

آقای دی ایوریو به بلومبرگ گفت که می‌خواهد بر کارهای انسان‌دوستانه و پروژه‌هایی که به رمزارز ربطی ندارند، تمرکز کند. او افزود که قصد ندارد از هیچ پروژه‌ بلاک‌چین اضافه‌تری حمایت مالی کند و به زودی روابط خود را با سایر شرکت‌های نوپایی که در حال همکاری با آن‌ها است هم قطع خواهد کرد.

آقای دی ایوریو گفت: «این کار با میزان خطر بالایی مواجه است که من تمایلی به رویارویی با آن ندارم.» به گزارش بلومبرگ او نخواست میزان دارایی‌های رمزارز و کل سرمایه خود را فاش کند و گفت: «من در این فضا خیلی احساس امنیت نمی‌کنم. به نظرم اگر روی مشکلات بزرگ‌تر متمرکز شوم، برایم امن‌تر خواهم بود.»

او در سال ۲۰۱۳ از بنیان‌گذاران اتریوم بود؛ شبکه‌ای که به محفلی برای بسیاری از پروژه‌های توجه‌برانگیز دنیای رمزارز مبدل شد. این شبکه به ویژه یک نظام مالی تمرکززدایی شده است که در آن افراد می‌توانند بدون استفاده از میانجیگری بانک‌ها پول قرض بگیرند، تجارت کنند و به دیگران وام بدهند. ارزش رمزارز اصلی این شبکه با نام اتر در بازار ۲۲۵ میلیارد دلار است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این شهروند کانادایی وقتی انگشت‌نما شد که گران‌ترین آپارتمان کشور را خرید و مقداری از بهای آن را با ارز دیجیتال پرداخت. این پنت‌هاوس سه طبقه‌ در ساختمان سنت رجیس تورنتو، که سابقا برج و هتل بین‌المللی ترامپ بود، در مرکز تجاری شهر واقع شده است و ۲۸ میلیون دلار کانادا برای او آب خورد.

در چند سال گذشته آقای دی لوریو در سرمایه‌گذاری‌های پرخطر و ماجراجویانه فعال بوده و به شرکت‌های نوپا مشاوره داده است. او همچنین مدیر ارشد ارزهای دیجیتال بازار بورس تورنتو است.

نشریه فوربس در فوریه ۲۰۱۸ ثروت او را حدود یک میلیارد دلار تخمین زد. از آن زمان ارزش اتریوم بیش از دو برابر افزایش یافته است.

آقای دی ایوریو به بلومبرگ گفت که او با سرمایه‌گذاران احتمالی برای شرکت دیسنترال صحبت کرده است و به نظرش این شرکت نوپا «چند۱۰۰میلیون» دلار ارزش دارد. او در نظر دارد این شرکت را در ازای پول رایج یا سهامی در شرکتی دیگر و نه رمزارز بفروشد. پول رایج ارزی است که به عنوان پول پذیرفته شده است و شرایط و ضوابط آن را دولت‌ها تعیین می‌کنند.

او به این نشریه گفت: «می‌خواهم سرمایه‌گذاری‌های خود را متنوع کنم تا فقط فردی در دنیای رمزارزها نباشم بلکه آدمی باشم که به مصاف مشکلات پیچیده می‌رود.»

او یکی از اعضای از پروژه ارو(Arrow) است که بنا دارد وسیله نقلیه‌ای بدون آلودگی بسازد و مدیر آن همکلاسی دی ایوریو در دبیرستان است. او همچنین مشاور یکی از سناتورهای پاراگوئه است.

وی گفت: «هر وقت نیاز باشد دوباره از رمزارز استفاده خواهم کرد اما در اکثر مواقع این کار ضروری نیست. این امر واقعا درصد کوچکی از مسائل مورد نیاز جهان است.»

او همچنین به سایت کوین‌دسک گفت: «من فردی‌ام که در دنیای رمزارز فعال است ولی نمی‌خواهم شخصی شناخته شوم که منحصرا در کار رمزارز است. می‌خواهم به عنوان کسی که حلال مشکلات است شناخته شوم.»

© The Independent

بیشتر از جهان