ایلان ماسک می‌گوید بنیان‌گذار اتریوم، از رمزارز رقیب می‌ترسد

مبارزه واقعی میان پول سنتی و پول دیحیتال است؛ در مجموع از پول دیجیتال حمایت می‌کنم

ارزش برابری بیت‌کوین در روز یکشنبه به زیر ۳۲ هزار دلار رسید - INA FASSBENDER / AFP

ایلان ماسک می‌گوید بنیان‌گذار رمزارز اتریوم، دومین پول دیجیتالی ارزشمند جهان، نگران داج‌کوین، رقیب دیجیتالی اتریوم است. داج کوین در ابتدا به عنوان یک شوخی به بازار عرضه شد.

رئیس موسسات تسلا و اسپیس‌اکس این گفته را در واکنش به بلاگ روز یکشنبه ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار رمزارز اتریوم در سال ۲۰۱۵، اظهار کرد. آقای بوترین در این بلاگ با ادعای پیشین آقای ماسک مخالفت کرده که ممکن است ارزش برابری داج‌کوین به سطحی برسد که از آن به عنوان یک وجه رایج اصلی استفاده شود. 

آقای بوترین نوشت: «واقعیت این است که عوامل مهم و کاملا ظریفی وجود دارد که مانع افزایش بیش از حد بار تراکنش‌های رمزارزی می‌شود. در بسیاری موارد راه‌حل‌هایی برای آن وجود دارد اما در همین راه‌حل‌ها هم محدودیت‌هایی هست.»

آقای ماسک در حساب کاربری توییترش در کنار این ادعا که آقا بوترین «از داج می‌ترسد» «میم» یک سگ شیبا اینو را در شکل و شمایل پوستری از فیلم کلاسیک سال ۱۹۷۵ «کوسه» به اشتراک گذاشت.

این میلیاردرغول فناوری تسلا همچنین تکرار کرد که در مجموع در مقابل وجه رایج سنتی از پول دیجیتالی حمایت می‌کند.

او در این تویيت نوشت: «مبارزه واقعی میان وجه سنتی و پول دیحیتالی است. در مجموع من از پول دیجیتالی حمایت می‌کنم.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مشکل می‌توان نوسانات بازار را به رویدادها یا اظهارات خاصی مرتبط دانست اما نفوذ آقای ماسک در این زمینه از ابتدای سال جاری (۲۰۲۱) که مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار بیت‌کوین از طریق شرکت تسلا سرمایه‌گذاری کرد، چشمگیر بوده است.

بیت‌کوین پس از سقوط به زیر ۳۲ هزار دلار در روز یکشنبه، به بالای ۳۷ هزار دلار بازگشت و از آن زمان بازار معاملات رمزارز را بهبود بخشیده است.

آخرین اظهارنظرها در تایید داج کوین در روز دوشنبه موجب یک افزایش ناگهانی ۰.۰۱ دلاری در ارزش برابری آن شد که هرچند اندک اما بهای آن را در ۲۴ ساعت گذشته بین ۰.۲۵ و ۰.۳۴ دلار به نوسان انداخته است.

انتقاد آقای بوترین از بلندپروازی‌های داج‌کوین کمتر از یک هفته پس از انتشار ویدیویی توسط چارلز هاسکینسون، شریک آقای بوترین، در عرضه رمزارز اتریوم صورت گرفته که در آن آقای هاسکینسون به ایلان ماسک توصیه می‌کند چگونه ارزش برابری داج‌کوین را به شکل چشمگیری بالا ببرد.

آقای هاسکینسون گفت: «اگر ایلان واقعا در مورد بازسازی داج همراه با مهندسان "نینجایش" در تسلا جدی است ـ که مطمئنم برنامه‌هایی عالی در آنجا دارد ـ این کاری است که باید بکند.» او سپس در ادامه به یک برنامه نه‌چندان آسان یازده موردی اشاره کرد که انجامش سال‌ها زمان لازم دارد.

او افزود: «واقعا از اینکه به فضای ما آمدی ممنونم و باز هم حقیقتا متشکرم که به همه گفتی مسئولیت این رمزارز (داج) را برعهده خواهی گرفت و آن را به جایی که باید رهنمون می‌کنی. من مشتاقانه منتظر ابتکارهای عالی شماها در یکی دو سال آینده خواهم بود.»

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی