سقوط بازار رمزارز و کاهش ارزش بیت‌کوین، اتریوم و داج‌کوین

بیت‌کوین در یک روز ۶.۵۵ درصد سقوط کرد، اتریوم بیش از ۱۰ درصد افت داشت

سقوط ارزش رمزارز با افزایش نگرانی‌ها درباره سرکوب شرکت‌های نظارتی و وضع‌کننده مقررا‌ت بر ارزهای دیجیتال به ویژه در چین هم‌زمان شده است- REUTERS/Dado Ruvic/Illustration

بازار رمزارز سقوطی کوچک داشته که به کاهش ارزش بزرگ‌ترین رمزارزهای جهان منجر شده است.

بیت‌کوین در یک روز ۶.۵۵ درصد سقوط کرد، اتریوم بیش از ۱۰ درصد افت داشت و رمزارزهای کوچک‌تر ضربه‌های سهمگین‌تری خوردند؛ از جمله داج‌کوین که در سه روز۱۰ درصد از ارزش خود را از دست داد.

بر اساس وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap) که بازار ارزهای دیجیتال را رصد می‌کند، این بازار در مجموع و تا زمان انتشار این گزارش، ۶.۳۴ درصد افت کرده است. هم‌زمان، حجم بازار نیز افزایش نشان می‌دهد که احتمالا به این دلیل است که دارندگان این رمزارزها به دنبال فروش آن‌ها قبل از سقوط احتمالی بیشتر بازار بوده‌اند. این بدان معنی است که بازار ارزهای دیجیتال در یک سقوط ناگهانی که یک شبه و به وقت بریتانیا رخ داد،  ۱۰۰ میلیارد دلار از دست داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این سقوط با افزایش نگرانی‌ها درباره سرکوب شرکت‌های نظارتی و وضع‌کننده مقررا‌ت بر ارزهای دیجیتال به ویژه در چین هم‌زمان شده است. شرکت‌های تنظیم‌کننده در چین یک بار دیگر تاکید کرده‌اند که هیچ نگاه تبعیض‌آمیزی به ارزهای دیجیتال ندارند و این بازار ممکن است با نظارت قانونی بیشتری روبه‌رو شود.

هشدارهای اخیر در حالی صادر می‌شود که بانک مرکزی چین یک شرکت نرم‌افزاری مستقر در پکن را به دلیل تراکنش‌های مشکوک رمزارز تعطیل کرد.

بانک خلق چین هشدار داده است که موسسات مالی و اعتباری در این کشور حق ندارند به هیچ نوع فعالیت با ارزهای دیجیتال وارد شوند. این بانک تاکید کرده است که برای «جلوگیری و مهار خطر سوداگری در تراکنش‌های ارز مجازی و حفاظت از امنیت سرمایه‌های عمومی» تلاش خواهد کرد.

با آنکه مدت‌ها بود چین نظارت بر رمزارزها را کاملا نادیده می‌گرفت، در هفته‌های اخیر، مقام‌های این کشور تهدیدهای خود مبنی بر وضع مقررات و بررسی‌های بیشتر را افزایش داده‌اند.

این امر به سقوط‌های پی‌درپی منجر شده که غالبا با خسارات قابل توجهی همراه بوده است. مقدار قابل‌توجهی از بازار رمزارز متعلق به چین است و استخراج‌کنندگان در این کشور بخش عمده‌ای از زیرساخت ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده‌اند.

© The Independent

بیشتر از اقتصاد