سیل در آلمان دست‌کم ۲۰ کشته برجای گذاشت

در پی این بارندگی بی‌سابقه، تنها در ایالت نوردراین-وستفالن آلمان برق حدود ۱۳۵هزار خانه مسکونی قطع شده است

با ادامه بارندگی شدید، سیل و طغیان رودخانه‌ها در غرب آلمان، دست‌کم ۲۰ نفر کشته و ده‌ها نفر مفقود شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روز پنجشنبه، ۲۴ تیرماه، بالا آمدن آب رودخانه‌ها چندین خانه را غرب آلمان تخریب کرده و شمار جان‌باختگان در این سیل را به ۲۰ نفر افزایش داده است.

بارندگی‌ سنگین و بی‌سابقه در کشورهای همسایه آلمان، ازجمله لوکزامبورگ، هلند و بلژیک نیز خسارت‌هایی به‌بار آورده است. بنابر گزارش‌ها چهار نفر نیز در اثر این سیل در بلژیک کشته شده‌اند.   

در غرب آلمان، به‌ویژه در ایالت‌های راینلاند-فالتس و نوردراین-وستفالن، بارندگی شدید به سیل و طغیان رودخانه‌ها منجر شده است. دست‌کم ۵۰ نفر نیز در آلمان مفقود شده‌اند و نیروهای امدادی در پی آن‌ها می‌گردند.

در پی این سیل، تنها در ایالت نوردراین-وستفالن برق حدود ۱۳۵هزار خانه مسکونی قطع شده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دولت آلمان ۴۰۰ نفر از نیروهای ارتش را  نیز برای کمک به پلیس در عملیات امدادی اعزام کرده است و برای باز کردن جاده‌های بسته‌شده در اثر گل‌‌گرفتگی و سقوط درخت‌ها، از تانک‌های نظامی استفاده می‌شود. 

براساس گزارش‌ها، بسیاری از شهروندان در این مناطق با بالا آمدن آب، به پشت‌بام خانه‌های خود پناه برده‌اند و بالگردهای امدادی برای نجات آن‌ها برفراز منطقه پرواز می‌کنند و دو نفر از نیروهای آتش‌نشانی در جریان عملیات امدادی جان خود را از دست داده‌اند. 

بارندگی در این مناطق ادامه دارد و باعث اختلال در حمل‌ونقل عمومی، متوقف شدن حرکت قطارها و تعلیق کشتی‌رانی در رودخانه راین شده است. هواشناسی آلمان پیش‌بینی کرده است که بارندگی در این مناطق پنجشنبه‌شب و جمعه نیز ادامه خواهد داشت.

بیشتر از جهان