دست‌کم دو کشته و ۲۰ مفقود درپی بارندگی و رانش زمین در ژاپن

حدود ۸۰ خانه در اثر رانش زمین در شهر آتامی ژاپن تخریب شده‌اند

درپی رانش زمین در اثر بارندگی شدید و سیل‌آسا در شهر آتامی واقع در استان شیزوئوکا در مرکز ژاپن، دست‌کم دو نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۲۰ نفر مفقود شده‌اند. 

به گزارش خبرگزاری کیودونیوز، تیم‌های امداد و نجات از ساعت‌های اولیه بامداد یکشنبه، ۱۳ تیرماه، عملیات جست‌وجو برای مفقودشدگان این حادثه را در این شهر ساحلی که در ۹۰ کیلومتری جنوب غربی توکیو واقع شده است، سر گرفته‌اند. 

براساس این گزارش، روز شنبه امدادگران در این منطقه، موفق شده‌اند ۱۰ نفر را از میان گل‌ولای نجات دهند و حدود ۸۰ خانه در اثر رانش زمین تخریب شده‌اند. 

بنابر اعلام مقام‌های محلی، تاکنون جسد دو نفر که در اثر این حادثه جان باخته‌اند، کشف شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

صدها نفر از افراد پلیس منطقه شیزوئوکا، آتش‌نشانان و ارتش ژاپن، روز یکشنبه با بالا رفتن از پشت‌بام‌های ترک‌خورده خانه‌ها و بررسی اتومبیل‌های پرتاب‌شده در گل‌ولای، به جست‌وجوی افراد مفقودشده پرداختند.

یوشیهیده سوگا، نخست‌وزیر ژاپن، برای مقابله با بحران یک گروه ویژه اضطراری تشکیل داد و روز شنبه برای مناطق آسیب‌دیده وضعیت آماده‌باش اعلام کرد. 

در منطقه آسیب‌دیده ریزش متناوب باران همچنان ادامه دارد و به گزارش خبرگزاری رویترز، تا صبح روز یکشنبه، حدود ۳۸۷ نفر خانه‌های خود را در این منطقه تخلیه کرده‌اند.

در ژوئیه (تیرماه) سال گذشته نیز باران سیل‌آسا و طغیان رودخانه‌ها در ژاپن ده‌ها کشته برجای گذاشت.

بیشتر از جهان