بازگشایی کاباره‌ها و شروع دوباره تن‌فروشی، کاهش چشمگیر جرایم جنسی

یک هفته پس از بازگشایی یک مرکز ارائه خدمات جنسی در نیویورک، جرایم جنسی ۱۳ درصد کاهش یافت

جرم‌زدایی از تن‌فروشی در ایالت‌های رودآیلند آمریکا و برخی مناطق هلند می‌تواند به کاهش آمار جرایم جنسی منجر شود- Ethan Miller/Getty Images/AFP

بر اساس یک پژوهش جدید، فعالیت کاباره‌ها و خدمات کارگران جنسی می‌تواند جرایم جنسی را به میزان چشمگیری کاهش دهد.

طبق این پژوهش که در نشریه ایکانومیک (The Economic Journal) منتشر شده است، وجود مراکزی برای ارائه خدمات جنسی کاهش موارد ارتکاب جرایم جنسی در اطراف آن‌ها را در پی دارد. 

پژوهشگران با بررسی آمار جرم و جنایت در یکی از مناطق نیویورک دریافتند یک هفته پس از بازگشایی یک مرکز ارائه خدمات جنسی در این منطقه، جرایم جنسی ۱۳ درصد کاهش یافته است.

دکتر ماریا میکایلا سویاچی، استادیار اقتصاد و امور عمومی دانشگاه پرینستون، گفت «در کمال تعجب دیدیم در مدت این پژوهش، وجود مراکز خدمات جنسی از آمار جرایم جنسی می‌کاهد اما بر آمار سایر جرایم اثری ندارد. جرایم جنسی از جمله خشونت جنسی در عرصه سلامت عمومی یکی از نگرانی‌های بزرگ‌اند. این جرایم جدا از فشار روانی و جسمی به مشکلاتی برای سلامت عمومی نیز منجر می‌شوند؛ مشکلاتی از قبیل بارداری ناخواسته، سقط جنین و  شیوع عفونت‌های آمیزشی؛ اما از راه‌های جلوگیری از بروز جرایم جنسی از جمله آزار جنسی و تجاوز اطلاع چندانی در دست نیست. موضوع این مقاله بررسی اثر وجود مرکز ارائه خدمات جنسی بر تعداد موارد جرایم جنسی است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این پژوهشگران سینماها و کتابفروشی‌های مخصوص فروش فراورده های جنسی این حوزه را نیز جزو مراکز تفریحی جنسی به شمار آورده‌اند. آنان گفته‌اند که به رغم تصور برخی مردم، وجود کاباره‌ها و سایر مراکز ارائه خدمات جنسی به افزایش آمار جرایم در این منطقه منجر نشده است.

این پژوهشگران از داده‌های اول ژانویه ۲۰۰۴ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۱۲ استفاده کردند و به این نتیجه رسیدند که در این بازه زمانی، تعداد مراکز تفریحی جنسی از ۷۶ مرکز به ۲۸۰ مرکز افزایش یافته است.

رویز هادزدان، از دانشگاهیان متخصص در صنعت پورن و فعالیت جنسی، در مصاحبه با ایندیپندنت گفت که این پژوهش «مستقیما ناقض» این دیدگاه است که تن‌فروشی « فضای جامعه را برای همه زنان خطرناک‌تر می‌کند».

خانم هادزدان که در دانشگاه ساندرلند مشغول کار است، اضافه می‌کند: «اما چارچوب‌بندی نتایج کار این پژوهشگران دشوار است زیرا انگار می‌گویند تن‌فروشی جانشین جرایم جنسی در جامعه است و کارگران جنسی فداکاری می‌کنند تا جامعه ایمن بماند؛ حال آنکه کارگران جنسی هم درست مثل هرکس دیگری دلشان می‌خواهد امنیت داشته باشند.»

نیکی آدامز، سخنگوی انجمن کارگران جنسی انگلستان، می‌افزاید:‌ « برخی پژوهشگران به اشتباه مدعی شده‌اند فعالیت کاباره‌ها به افزایش میزان جرایم در اطراف آن‌ها منجر شده اما این ادعاها رد شده است. هم نتایج آن پژوهش‌ها و هم نتایج این یکی قطعیت و اعتبار ندارد. این نتایج بر این فرض استوار است که اگر مردان بتوانند کارگر جنسی پیدا کنند دیگر تجاوز نمی‌کنند و این فکر عجیب است.»

پژوهش‌های پیشین نشان داده است که جرم‌زدایی از تن‌فروشی در ایالت‌های رودآیلند آمریکا و برخی مناطق هلند می‌تواند به کاهش آمار جرایم جنسی منجر شود.

© The Independent

بیشتر از جهان