چرا رقصندگان برهنه شورای شهر را متهم کردند؟

»اختیار شغل‌ زنان باید دست خودشان باشد»

نمایندگان شورای شهر بریستول خواستار تعطیلی همه باشگاه‌های رقص برهنه در این شهر شده‌اند-pexels

رقصندگان برهنه شورا و کنشگران شهر بریستول در بریتانیا را به علت تلاش برای ممنوع کردن اجرای زنان با وجود اجازه ادامه کار به مردان، به داشتن «سیاست یک بام و دو هوا» و تبعیض جنسیتی متهم کردند.

گروه مردانه «دریم‌ بویز» که به حمایت از زنان رقصنده برخاسته قرار است جمعه در باشگاه شبانه پرایزم در بریستول اجرا داشته باشد.

این برنامه در حالی برگزار می‌شود که نمایندگان شورای شهر بریستول با تغییر مقررات صدور مجوز خواستار تعطیلی همه باشگاه‌های رقص برهنه در این شهر شده‌اند و هم‌اکنون شورا مشغول بررسی طرح تعطیلی این اماکن است.

تیوزدی لاوو ساکن بریستول با پیشینه‌ای ۱۶ ساله در رقص برهنه در مصاحبه با ایندیپندنت گفت: «یکی از استدلال‌های اصلی فمینیست‌هایی که با کار جنسی مخالف‌اند این است که رقصندگان برهنه و کارگران جنسی آلت دست پدرسالاری‌اند.»

او افزود: «اما مسئولان با انتخاب مردان در مورد بدن خود مشکلی ندارند. ما از دست دریم بویز عصبانی نیستیم. این گروه صرفا دارد کار می‌کند. ما با سیاست یک بام و دو هوای اعضای شورای شهر و رئیس پلیس آوون و سامرست مشکل داریم. از نظر آن‌ها رفتار تحریک‌آمیز جنسی مردان برای پول در‌آوردن ایرادی ندارد.»

شورای شهر بریستول به بی‌بی‌سی اعلام کرد مجوز کار برای باشگاه‌‌های رقص شبانه جدا از مجوز اجراهای دوره‌ای گروه‌های پر زرق و برق صادر می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماروین ریس، شهردار بریستول که عضو حزب کار است و سو ماونت‌ستیونز رئیس پلیس پیشین سامرست که تا ماه گذشته در این سمت بود به همراه برخی نمایندگان شورا و کنشگران این شهر خواستار تعطیلی باشگاه‌های رقص شبانه شده‌اند. بریستول دو باشگاه رقص دارد.

خانم لاوو، سخنگوی مجمع کارگران جنسی بریستول، گفت تلاش برای تعطیلی باشگاه‌های رقص برهنه بریستول «ابلهانه» است و هشدار داد اختیار بدن زنان باید دست خودشان باشد.

این زن ۴۰ ساله افزود: «اساسا اختیار شغل‌ زنان باید دست خودشان باشد. ممکن است نسبت به این شغل حس خوبی نداشته باشید اما این دلیل نمی‌شود بتوانید تعطیلش کنید. باید به زنان اجازه دهید شغل خود را انتخاب کنند.»

او گفت: «افراد خوش دارند همیشه به کار جنسی نگاه استثماری داشته باشند،‌ اما با هر زن کارگر یقه‌آبی شاغل در بخش‌ مهمانداری، نظافت و خرده‌فروشی که صحبت کنید ماجراهایی از استثمار و تعرض جنسی در محیط کار برایتان تعریف می‌کند.»

خانم تیوزدی که در رقص برهنه تخصص دارد گفت مدیر هر دو باشگاه شبانه‌‌ای که هم‌اکنون مشغول فعالیت است زن است و فعالیت آن‌ها کاملا قانونی است.

وی گفت این باشگاه‌ها مامور تامین امنیت دارند، به همین دلیل هیچ خشونتی در آن‌ها اتفاق نمی‌افتد و افزود زنی که مالک این اماکن است رابطه خوبی با پلیس شهر دارد.

ایندیپندنت ضمن تماس با سخنگوی شورای شهر بریستول جویای نظر این شورا در این زمینه شده است.

© The Independent

بیشتر از جهان