روند افزایشی ابتلا به کرونا در تهران تا دو هفته دیگر 

پیام طبرسی: «افزایش میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا، از همین هفته آغاز خواهد شد»

تهران در موج پنجم کرونا با  ویروس جهش‌یافته دلتا دست‌وپنجه نرم می‌کند - ایلنا

علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونای تهران پیش‌بینی کرده است که تا دو هفته دیگر روند افزایشی ابتلا به کرونا در پایتخت ادامه پیدا کند. هم‌زمان پیام طبرسی، رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری احتمال داد که مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا از این هفته رشد صعودی پیدا کند.
 
تهران در موج پنجم کرونا با ویروس جهش‌یافته دلتا دست‌وپنجه نرم می‌کند، گزارش‌ها از بیمارستان‌ها نشان می‌دهد که بخش‌های کرونا تکمیل شده‌اند و تعداد مراجعان سرپایی نیز افزایش یافته است. 

علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای تهران که پیش‌تر اعلام کرده بود، میزان بستری‌های روزانه در تهران به بیش از شش هزار نفر در روز رسیده در خبری دیگر به خبرگزاری ایسنا گفت: «همچنین پیش‌بینی می‌کنم تا انتهای هفته بازهم شاهد افزایش رشد آماری در شاخص‌های بستری و مراجعه سرپایی باشیم.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علیرضا زالی با بیان اینکه هنوز شاخص مرگ‌ومیر به اندازه بیماران سرپایی و بستری روند افزایشی نداشته است، گفت: «این موضوع می‌تواند به علت تاثیر تاخیر در آمار مرگ‌ومیر نسبت به آمار بستری و مراجعه سرپایی باشد و یا اینکه شاید در خیز پنجم کرونا چون سوش دلتا غالب است، فقط سرایت‌پذیری افزایش یافته باشد. زیرا برخی منابع علمی می‌گویند ممکن است ویروس منجر به افزایش مرگ‌ومیر نشود و تنها مبتلایان را افزایش دهد.» 

احتمال افزایش مرگ‌ومیر بیماران مبتلا به کرونا از روزهای آینده موضوعی است که پیام طبرسی رئیس بخش بیماری‌های عفونی، بیمارستان مسیح دانشوری نیز به آن اشاره کرده است، او گفت: «متاسفانه نه واکسیناسیون را به سرعت انجام می‌دهیم و نه در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس اقدامی انجام می‌دهیم. در حال حاضر می‌بینیم که همه‌جا باز است. همه محدودیت‌ها در کاغذ است و در عمل محدودیتی را شاهد نبودیم.» 

پیام طبرسی درباره وضعیت بیماری کرونا، گفت: «در حال حاضر تعداد مراجعات سرپایی و بستری بسیار زیاد است و حتی میزان مراجعات از پیک قبلی هم بیشتر شده است. درعین‌حال به نظر می‌رسد که ویروس در گردش بیشتر دلتا است.»

طبرسی با بیان اینکه سرعت پیشرفت علائم در کرونای دلتا بیشتر است، از مردم خواست: «اگر حالت تنگی نفس، سرفه، تب طولانی داشتند، حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند تا موردبررسی قرار بگیرند و به جد از خوددرمانی و درمان در منزل خودداری کنند. زیرا این موضوع می‌تواند بسیار خطرناک باشد.»