پارلمان اروپا خواستار تحریم مقام‌های ایران به دلیل نقض حقوق بشر شد

نماینده سوئد در پارلمان اروپا: فشار خواهیم آورد تا رئیسی هم بابت جنایت علیه بشریت از جمله قتل و شکنجه، مورد تحقیق و تفحص قرار گیرد

پارلمان اروپا خواستار آزادی فوری دکتر احمدرضا جلالی شدJean-Christophe VERHAEGEN / AFP

پارلمان اروپا روز چهارشنبه با تصویب قطعنامه‌ای خواهان اعمال تحریم بر مقام‌های حکومت ایران به دلیل زندانی کردن و اعدام اتباع اروپایی شد.

در این قطعنامه، پارلمان اروپا از شورای اروپا خواست «تحریم‌های هدفمند بیشتری را در نظر بگیرد، از جمله مسدود کردن دارایی‌های مقام‌های رژیم ایران و نهادهایی که در بازداشت خودسرانه و صدور حکم مرگ اتباع اتحادیه اروپا دست دارند.»

این قطعنامه می‌گوید اگر بازداشت دکتر احمدرضا جلالی ادامه پیدا کند، اتجادیه اروپا باید از نظام تحریم‌های مربوط به حقوق بشر خود علیه ایران استفاده کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شارلی وایمرز، نماینده سوئد در پارلمان اروپا روز پنجشنبه در توییتی نوشت: «خوشحالم که پارلمان اروپا از خواسته مبنی بر تحریم مقام‌های رژیم ایران حمایت کرد. ما فشار خواهیم آورد تا [ابراهیم] رئیسی هم بابت جنایت علیه بشریت، از جمله قتل، ناپدیدی اجباری و شکنجه، مورد تحقیق و تفحص قرار گیرد.»

در قطعنامه پارلمان اروپایی گفته شده است که «دکتر احمدرضا جلالی، شهروند سوئدی-ایرانی در ۲۴ آوریل ۲۰۱۶ به دست نیروهای امنیتی ایران بازداشت شد. او در اکتبر ۲۰۱۷ به اتهام واهی جاسوسی و درپی محاکمه‌ای بشدت غیرمنصفانه بر اساس اعتراف زیر شکنجه، به اعدام محکوم شد.»

پارلمان اروپا خواستار آزادی فوری آقای جلالی شد.