میلیچ در اعتراض به عدم دریافت مطالباتش ایران را ترک کرد

طی سال‌های اخیر پرونده‌های بسیاری به دلیل عدم پرداخت مطالبات بازیکنان خارجی باشگاه‌های ایرانی در فیفا گشوده شده است

عکس از اینستاگرام hrvoje milic

هروویه میلیچ مدافع کروات تیم استقلال تهران در اعتراض به عدم دریافت ۱۱ ماه از مطالباتش، صبح امروز ایران را به مقصد کرواسی ترک کرد. وی قرار است از طریق فیفا دریافت حقوق خود را پیگیری کند.

به گزارش ایلنا، او که سومین فصل حضور در استقلال را تجربه می‌کند، پیش‌تر نیز به باشگاه هشدار داده بود که در صورت عدم پرداخت حق و حقوقش، قرارداد خود را فسخ می‌کند. در همین راستا او پس از بازگشت به ایران با تیم تمرین می‌کرد اما حاضر به انجام مسابقه نشد. گفته می‌شود عدم تحقق وعده‌های مدیران استقلال در این تصمیم مؤثر بوده است.

هیئت‌مدیره استقلال در واکنش به این خبر، اطلاعیه‌ای منتشر کرده که در متن آن آمده است: «هرویه میلیچ مدافع هافبک کروات تیم استقلال رقمی از باشگاه استقلال طلب دارد و در عین حال ارقام غیرمتعارف و غیر قابل قبولی را به‌عنوان خسارت دیرکرد مطالبه کرده است. در هفته‌های اخیر تلاش زیاد شد تا با مدیر برنامه‌های میلیچ توافق صورت بگیرد ولی تقاضای غیرمتعارف برای سود دیرکرد دریافت اصل پول از سوی این بازیکن، مانع از پیشرفت در مذاکرات شد و عملاً یک بن‌بست در اینجا شکل گرفت.»

در انتهای متن نیز باشگاه استقلال عدم توافق با میلیچ را ناشی از زیاده‌خواهی او دانست.

علی‌رغم اینکه ویزای کار میلیچ نیز موقتاً تمدید شده بود. با این حال به نظر می‌رسد که باشگاه استقلال باید منتظر پرونده جدیدی در فیفا باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طی سال‌های اخیر پرونده‌های بسیاری به دلیل عدم پرداخت مطالبات بازیکنان خارجی باشگاه‌های ایرانی در فیفا گشوده شده است. این موضوع وجهه فوتبال ایران را به‌عنوان یک لیگ بدقول و بدحساب به نمایش گذاشته است. از این رو مربیان و بازیکنان خارجی در هنگام عقد قرارداد تضمین‌های سنگینی را از طرف ایرانی مطالبه می‌کنند.

به همین دلیل چندی پیش جذب بازیکن و مربی خارجی در لیگ ممنوع اعلام شد. اما اخیراً صحبت‌هایی مبنی‌بر لغو این ممنوعیت منتشر شده است.

در همین رابطه وب‌سایت ورزش ۳ به نقل از فریبرز محمود زاده، رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ نوشت :« این موضوع با مصوبه اجرا شده و لغو این قانون هم باید مصوب باشد. اگر مصوبه تأیید شود، خرید بازیکن خارجی به‌صورت پلکانی و لازمه آن، خاتمه پرونده‌های باز و ارائه تضامین حقوقی و مالی است. فیفا درخصوص عقد قرارداد مربیان بحثی نداشت، اما گزارشی به فدراسیون‌های کشورهای مختلف ارسال کرده که باید قرارداد مربیان رصد شود. قطعاً تغییر پیاپی مربیان تیم‌های مختلف هم با محدودیت مواجه می‌شود و یک سرمربی در فصل آینده، به راحتی نمی‌تواند باشگاهی را ترک کند.»

بیشتر از فوتبال