راهپیمایی خانواده جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی همزمان با تحلیف رئیسی

ابراهیم رئیسی در شب حمله به هواپیمای اوکراینی «عضو شورای عالی امنیت ملی و از متهمان اصلی پرونده» بوده است

ابراهیم رئیسی در ۱۸ ماه گذشته روند رسیدگی به پرونده این «کشتار جمعی» را سد کرده و نقش او در جنایات چهار دهه گذشته در ایران بر همگان معلوم و مسجل است-@ps752justice

انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز پی‌اس ۷۵۲ اعلام کرد، چهاردم مردادماه، همزمان با برگزاری مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی در مجلس شورای اسلامی در شهر تورنتو درکانادا راهپیمایی می‌کند.

در بیانیه این انجمن آمده است که روز راهپیمایی مصادف با روز صدور فرمان مشروطیت است.

این بیانیه یادآوری می‌کند که ابراهیم رئیسی که کاندیدای منتخب شورای نگهبان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام و پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی شد، در شب حمله به هواپیمای اوکراینی «عضو شورای عالی امنیت ملی و از متهمان اصلی پرونده» بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هواپیمای اوکراینی با ۱۷۶ خدمه و مسافر بامداد چهارشنبه هجدهم دی‌ماه ۱۳۹۸ بر فراز تهران هدف دو موشک سپاه قرار گرفت. ابهام‌های بسیار زیادی درباره این فاجعه مطرح است. از جمله اینکه چرا باوجود شرایط جنگی ناشی از حمله‌های موشکی سپاه به پایگاه نیروهای آمریکایی، آسمان ایران به روی پروازهای مسافربری بسته نشد.

انجمن خانواده جان باختگان هواپیمای اوکراینی تاکید می‌کند که ابراهیم رئیسی در سمت رئیس قوه قضاییه در ۱۸ ماه گذشته روند رسیدگی به پرونده این «کشتار جمعی» را سد کرده و نقش او در جنایات چهار دهه گذشته در ایران بر همگان معلوم و مسجل است.

ابراهیم رئیسی از جمله متهمان اعدام‌های دهه ۶۰ به‌شمار می‌رود که پیروزی انتخاباتی معرفی شده که از سوی بخش قابل توجهی از مردم ایران تحریم شده بود. قرار است او از نیمه مردادماه کار خود را به عنوان هشتمین رئیس‌جمهوری ایران آغاز کند.

شماری از نهادهای حقوق بشری و فعالان مدنی با اشاره به سوابق او تاکید کرده‌اند که باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرد.