ارتش آمریکا حمله به پایگاه نیروهای ایالات‌متحده در شرق سوریه را تکذیب کرد

برخی رسانه‌های نزدیک به جمهوری اسلامی از دو حمله راکتی در روز یکشنبه خبر داده بودند

وین ماروتو، سخنگوی نیروهای ائتلاف در توییتی نوشت: «گزارش‌های مربوط به حمله راکتی به نیروهای آمریکایی صحت ندارد»-Delil SOULEIMAN / AFP

ارتش آمریکا گزارش رسانه‌های نزدیک به جمهوری اسلامی، دیدبان حقوق بشر سوریه و خبرگزاری دولتی سوریه درباره حمله به محل اسکان نیروهای آمریکایی در شرق سوریه را تکذیب کرد.

وین ماروتو، سخنگوی نیروهای ائتلاف در توییتی نوشت: «گزارش‌های مربوط به حمله راکتی به نیروهای آمریکایی صحت ندارد.»

روز یکشنبه برخی رسانه‌ها ادعای هدف گرفته شدن نیروهای آمریکایی در سوریه را مطرح کرده بودند. خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران نوشت که صدای انفجارهای متعدد در پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه به گوش رسیده است. فارس به نقل از راشا تودی از اصابت دو راکت به این پایگاه نظامی خبر داده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش آسوشیتدپرس، سیامند علی، سخنگوی نیروهای دمکراتیک سوریه در روز یکشنبه از دو حمله راکتی در استان دیرالزور خبر داده اما گفته بود که حمله تلفاتی نداشته است.

گروه دیدبان حقوق بشر در سوریه نیز گفته بود راکت‌ها از مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی در میادین و دیرالزور شلیک شده‌اند.

خبرگزاری دولتی سوریه هم مدعی شد پایگاه العمر هدف دو حمله راکتی قرار گرفته است.

با این حال نیروهای دمکراتیک سوریه نیز گزارش‌های مربوط به حمله به پایگاه نیروهای آمریکایی در شرق سوریه را تکذیب کرده بودند. به گفته این گروه، صدای انفجار مربوط به آموزش‌های نظامی بوده است.

گزارش‌های مربوط به این حمله راکتی، شش روز پس از آن منتشر شد که آمریکا به دستور جو بایدن به مواضع شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی در شرق سوریه حمله کرد.

بیشتر از جهان