فرصت کم لاپورتا برای نگه داشتن مسی در بارسلونا

لاپورتا در صورت تمدید قرارداد با مسی مجبور خواهد شد تا دستمزد بازیکنان تیم را تا ۲۰۰ میلیون یورو کاهش دهد و بهترین راه برای این کار فروش یکی از بازیکنان صاحب نام تیم خواهد بود

مسی اسطوره باشگاه بارسلونا - Pau BARRENA / AFP

تیم فوتبال بارسلونا در این روزها در بازار نقل و انتقال بازیکنان اروپایی بسیار خوب عمل کرده است و به همراه پی‌اس‌جی خیلی زود دست به کار شده است. پس از انتصاب لاپورتا به عنوان رئیس جدید باشگاه بارسلونا تمام هواداران این تیم منتظر تمدید قرارداد مسی در این تیم هستند و بنا به قولی که لاپورتا پیش از انتصابش به این سمت به هواداران داده بود به نظر می‌رسد این موضوع به حقیقت بسیار نزدیک شده است.

چند روز پیش خبرهایی مبنی بر توافق این ستاره آرژانتینی با لاپورتا برای تمدید قرارداد با بارسا در تیتر اخبار قرار گرفت. خبر این بود که مسی برای تمدید قراردادی دوساله با باشگاه بارسلونا به توافق رسیده است و این قرارداد به زودی امضا خواهد شد. این موضوع همواره از سوژه‌های اصلی باشگاه در این مدت بوده است و لاپورتا نیز بارها اذعان داشته که نگران تمدید قرارداد با مسی نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او معتقد است که مسی هرچه زودتر باید این کار را انجام دهد چراکه این موضوع به سود باشگاه نیز خواهد بود. باشگاه بارسلونا در سال گذشته (۲۰۲۰) متحمل مشکلات مالی بسیاری بوده است و بسیاری از سرمایه‌گذاران تیم در صورت ماندن مسی در بارسا حاضر به ادامه همکاری با این تیم خواهند بود. اما با توجه به خوشبینی‌های لاپورتا به نظر می‌رسد اوضاع چندان هم مساعد نیست و مسی نگران این موضوع است، او برای ماندن در بارسا خواهان اراعه پروژه‌ای بلندمدت از سوی باشگاه بوده است و به نظر می‌رسد این امر هنوز از سوی باشگاه عملی نشده است.

بارسا تا اینجای کار موفق به جذب آگوئرو از منچسترسیتی و ممفیس دپای از لیون فرانسه شده است که این قسمتی از آن پروژه و شروط مسی بوده است. همچنین قرار بود واینالدوم نیز از لیورپول به جمع آبی‌اناری‌ها اضافه شود اما مشکلات مالی و دستمزدهای پیشنهادی از سوی این بازیکن مانع از حضور او در بارسا شد و به نظر می‌رسد فصل آینده در پی‌‌اس‌جی توپ بزند.

لاپورتا در صورت تمدید قرارداد با مسی مجبور خواهد شد تا دستمزد بازیکنان تیم را تا ۲۰۰ میلیون یورو کاهش دهد و بهترین راه برای این کار فروش یکی از بازیکنان صاحب نام تیم خواهد بود. به نظر می‌رسید کوتینیو بازیکنی است که می‌تواند به حل این مشکل کمک کند اما تابه‌حال تیمی برای به خدمت گرفتن این بازیکن اقدام نکرده است.

به نظر می‌رسد گریزمان یکی دیگر از گزینه‌ها باشد، خریدهای جدید بارسا که اکثرا مهاجم هستند این موضوع را نشان می‌دهد که این تیم در فصل قبل در این پست چندان خوب ظاهر نشده است و با وجود بازیکنان جدید ترافیک برای حضور در خط حمله بسیار بالا می‌رود و گریزمان از شانس کمی برای حضور ثابت بهره خواهد برد و احتمالا او در این راه قربانی خواهد شد.

دستمزد گریزمان بسیار بالا است و او نتوانسته انتظارات را برآورده کند. اما فرصت باقی‌مانده لاپورتا فقط چهار روز و تا تاریخ ۳۰ ژوئن است، چراکه پس از این تاریخ مسی بازیکن آزاد به حساب می‌آید و دور از ذهن به نظر می‌رسد که حاضر شود در بارسا بماند. پدر و برادر مسی قرار است به زودی وارد بارسلونا شوند تا با لاپورتا به جمع‌بندی نهایی برسند. مسی در حال حاضر در اردوی تیم ملی آرژانتین در مسابقات کوپا آمریکا حضور دارد.

بیشتر از فوتبال