سرقت ۵.۵ میلیون روپیه پول نقد از شعبه بانکی در هند

سارقان این دزدی را روز یکشنبه، با حفر سوراخ‌هایی در دیوار و کف ساختمان بانک انجام دادند

نمایی از داخل شعبه‌ای از یک بانک دولتی در دهلی، پایتخت هند- RAVEENDRAN / AFP

سارقان با حفر سوراخ‌هایی در دیوار و کف شعبه‌ای از یک بانک دولتی در هند، بیش از ۵.۵میلیون روپیه پول نقد را به سرقت بردند.

براساس گزارش پلیس هند، این عملیات سرقت روز یکشنبه، ۳۰ خردادماه، در یکی از شعبه‌های «بانک اتحادیه هند» (Union Bank of India) در شرق دهلی انجام شده، اما کشف ماجرا و گزارش آن به پلیس، یک روز بعد از آن، یعنی دوشنبه، پس از حاضر شدن کارمندان بانک در شعبه و روبه‌رو شدن با سوراخ حفرشده در دیوار بوده است. پس از گزارش سرقت در حدود ساعت ده و نیم صبح، ساحتمان به محاصره پلیس درآمد و بازرسان به‌منظور جمع‌آوری شواهد در محل سرقت حاضر شدند. 

به گزارش تایمز هندوستان، سارقان با حفر سوراخی از دیوار ساختمان در دست احداث مجاور بانک، وارد ساختمان شده و پس از آن، با حفر سوراخی دیگر در کف شعبه، به زیرزمین بانک و محل نگهداری پول‌های بانک دسترسی پیدا کرده‌اند. تایمز هندوستان نوشته است که آن‌ها از دستگاه برش هواگاز برای باز کردن یکی از گاوصندوق‌ها استفاده کرده و پس از برداشتن پول‌ها، از همان مسیر خارج شده‌اند. بنابر این گزارش، سارقان به صندوق‌های نگهداری جواهرات در بانک و گاوصندوق دیگری که حدود ۵۰هزار روپیه در آن بوده است، دست نزده‌اند.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سارقان هنوز شناسایی نشده‌اند و پلیس اعلام کرده است که آن‌ها دوربین‌های مدار بسته داخل بانک را در زمان عملیات از کار انداخته بودند و به‌نظر می‌رسد از پیش «برنامه‌ریزی دقیقی» برای این سرقت داشته‌اند.  

به گفته یکی از مقام‌های پلیس محلی، پول‌های سرقت‌شده مجموعه پول‌های نقد جمع‌آوری‌شده در مبادلات بانکی روزهای جمعه و شنبه این شعبه بانک بوده است و به نظر می‌رسد سارقان از پیش ساختمان بانک را به‌طور دقیق شناسایی و همه چیز را برنامه‌ریزی کرده بودند.  

کارآگاهان پلیس در ضمن، احتمال نقش داشتن یک یا چند نفر از کارکنان بانک در این دزدی را مطرح کرده‌اند و با تهیه فهرستی از کارمندان، درحال بررسی این موضوع‌اند که هر یک از آن‌ها در زمان انجام سرقت کجا بوده‌اند.

براساس گزارش‌ها، پس از انتشار خبر این دزدی، تعدادی از افرادی که در این شعبه بانک حساب داشتند، به آنجا هجوم بردند. یکی از صاحبان حساب در این شعبه به شبکه تلویزیونی ان‌دی‌تی‌وی گفته است: «بسیاری از بستگان ما در این شعبه از بانک حساب داشتند. آن‌ها صبح پس از باخبر شدن از دزدی به اینجا آمدند و به ما هم خبر دادند. ما هم در اینجا حساب داریم، حساب‌هایی مرتبط با کسب‌وکارمان. ما نگرانیم، اما مدیریت بانک درمورد جزئیات ماجرا هیچ توضیحی با ما نمی‌دهد.»      

بیشتر از جهان