سرقت ساعت طلا، هدیه وودرو ویلسون از عتیقه‌فروشی در لندن

این ساعت جیبی با طلای ۱۴ عیار، هدیه رئیس جمهور آمریکا در زمان جنگ جهانی اول بود

تصویر افتتاحیه کنفرانس صلح ۱۹۱۹ و گروه «چهار ملت» که در آن وودرو ویلسون، رئیس جمهوری آمریکا در سمت راست عکس، در کنار دیوید لوید جورج، امانوئل اورلاندو و ژرژ کلمنسو ایستاده است - AFP

به گزارش پلیس لندن یک ساعت طلا که هدیه رئیس جمهور آمریكا وودرو ویلسون بوده است، از یك عتیقه‌فروشی به سرقت رفته است.

این ساعت جیبی با طلای ۱۴ عیار که نشان ملی آمریکا در پشت آن حک شده است، هدیه رئیس جمهور آمریکا در زمان جنگ جهانی اول بود.  

این ساعت درست بعدازظهر روز شنبه گذشته از یک مغازه در ایزلینگتون در شمال لندن ربوده شد.

به گفته پلیس مردی كه این ساعت را به ارزش حدوداً ۲۰ هزار پوند سرقت کرده است، در ابتدا ادعا كرده بود كه می‌خواسته یک گلدان بخرد.

پس از عدم پذیرش کارت اعتباری او، در حالی که شاگرد مغازه داشت گلدان را سر جایش بر می‌گرداند، سارق ساعت جیبی را از پشت ویترین برمی‌دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پلیس لندن با اعلام این که صاحب این ساعت از سرقت آن «بسیار مضطرب» است، از سارق خواسته آن را پس بدهد.

استوار براون از واحد فرماندهی مرکز شمالی پلیس لندن، می‌گوید: «این ساعت برای مدت مدید در تصاحب این خانواده بوده است. من از شخصی که آن را دزدیده می‌خواهم هرچه سریع‌تر آن را بازگرداند.»

وودرو ویلسون، بیست و هشتمین رئیس جمهور آمریکا، معمولاً به دستاوردش در بنیان‌گذاری جامعه ملل پس از جنگ جهانی اول در خاطره‌ها مانده است.

با این حال، امسال به دنبال اعتراضات ضد نژادپرستی در سراسر جهان، میراث وی مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

اقدامات نژادپرستانه وی از جمله اقدام وی در عدم پذیرش دانشجویان سیاه‌پوست در دانشگاه پرینستون در زمان ریاست او بر این دانشگاه از جمله نکاتی است که مورد توجه منتقدان ویلسون قرار گرفته است.

در نتیجه این اعتراض‌ها، اوایل امسال دانشگاه پرینستون تصمیم گرفت که نام او را از یک خوابگاه دانشجویی و نیز مدرسه سیاست‌های عمومی این دانشگاه بردارد.

کریستوفر ایزگروبر، رئیس دانشگاه پرینستون، در بیانیه‌ای در توضیح این تصمیم، گفت: «نژادپرستی ویلسون حتی براساس معیارهای زمان خودش چشمگیر و غیرقابل توجیه بوده است.»

© The Independent

بیشتر از جهان