دوشس کمبریج پژوهشگاه اوان کودکی راه‌اندازی کرد

«سرمایه‌گذاری در پنج سال نخست زندگی کودکان بهترین سرمایه‌گذاری برای شادی و بهداشت آینده ما است»

شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون، دوک و دوشس کمبریج - Chris Jackson / AFP

کیت میدلتون پژوهشگاه جدیدی راه‌اندازی کرده است که هدف آن آگاهی‌‌بخشی درباره آثار پنج سال نخست رشد کودک است.

در ویدیویی که روز جمعه (۲۸ خرداد) برای اعلام این خبر در توییتر دوک و دوشس کمبریج انتشار یافت، کیت می‌گوید مرکز بنیاد سلطنتی اوان کودکی امیدوار است بتواند «نگرش ما به اوان کودکی را عوض کند و در زندگی نسل‌های آینده تحولی پدید آورد».

دوشس کمبریج درباره انگیزه‌اش از راه‌اندازی این مرکز گفت: «دوست داشتم بفهمم برای کمک به مقابله با برخی از دشوارترین چالش‌های اجتماعی امروز چه کارهای بیشتری می‌توانیم انجام دهیم و برای کمک به افزایش بهداشت روانی چه کارهای بهتری می‌توانیم انجام دهیم.»

او که مادر سه فرزند است برای راه‌اندازی این مرکز با روان‌پزشکان، متخصصان مغز و اعصاب، پزشکان عمومی، دانشگاهیان و سایر پدر و مادران مشورت کرد.

کیت میدلتون می‌گوید: «روشن است که سرمایه‌گذاری در پنج سال نخست زندگی کودکان بهترین سرمایه‌گذاری برای شادی و بهداشت آینده ما است. امروز مفتخرم که مرکز بنیاد سلطنتی اوان کودکی را بازگشایی کنم. بیایید با بهره‌برداری از این فرصت طلایی جامعه‌ای شادتر، دارای سلامت روانی بیشتر و بالنده‌تر پدید آوریم.»

دوک و دوشس کمبریج، ۱۸ ژوئن ۲۰۲۱

بنا به پژوهش اولیه این مرکز در گزارش نخست آن با عنوان دگرگونی بزرگ با دگرگونی کوچک آغاز می‌شود، برخی چالش‌های بزرگسالی مثل اعتیاد، ضعف سلامت روانی، دشواری‌های خانوادگی و خشونت‌گرایی در پنج سال نخست کودکی شکل می‌گیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این گزارش آمده است: «بستر بالیدن ما از همان آغاز بارداری اهمیت پیدا می‌کند. پشتیبانی از رشد سالم در اوان کودکی بسیار فراتر از مراقبت‌های مربوط به نیازهای جسمانی کودکان و نونهالان است. قدیمی‌ترین روابط، محیط‌ها و تجربه‌های ما است که بر شکل‌گیری مغز اثر عمیقی دارد و مغز در این دوران به شدت شکل‌پذیر است. این شرایط هم در وضعیت بزرگسالی ما و هم نحوه پرورش نسل آینده اثر خواهد داشت.»

کیت قبل از راه‌اندازی این مرکز در ژانویه ۲۰۲۰ نیز  تحقیقی مجازی درباره اوان کودکی در سراسر بریتانیا به اجرا در آورده بود. در این تحقیق آماری مهم به نام پنج پرسش بزرگ در مورد زیر پنج ساله‌ها و چگونگی پرورش نسل آینده کودکان از والدین سوال‌هایی پرسیده می‌شد.

دوشس کمبریج نتایج این بررسی آماری را در نوامبر ۲۰۲۰ منتشر کرد  که بر اساس آن فقط یک چهارم مردم از اهمیت پنج سال نخست زندگی کودکان آگاه بودند.

© The Independent

بیشتر از زندگی