کتاب‌خوانی کیت میدلتون و جیل بایدن در دبستان کورنوال

بانوی اول و دوشس به اتفاق یکدیگر در میزگردی با متخصصان آموزش ابتدایی از بریتانیا و آمریکا شرکت کردند

دکتر بایدن و کیت در بخشی از این برنامه مانند دانش‌آموزان کنار هم نشستند و کتاب «گرتا و غول» را برای بقیه خواندند- Aaron Chown/ REUTERS

همزمان با آغاز نشست گروه هفت در روز جمعه (۲۱ خرداد)، دکتر جیل بایدن با دوشس کمبریج دیدار کرد تا به بازدید دبستانی در کورنوال بروند.

آن دو که در مسیر خود به سوی به آن دبستان شاد و سرحال به‌نظر می‌رسیدند، در آنجا با دانش‌آموزان دیدار کردند و سپس راجع به آموزش در اوایل کودکی با کارشناسان گفت‌وگو کردند.

پس از دقایقی گپ و‌گفت خصوصی، آن دو ماسک به صورت زدند و راهی کلاس درسی در دبستان کانر داونز واقع در هیل شدند.

دانش‌آموزان ساکت و آرام از آن‌ها استقبال کردند. دکتر بایدن در مورد سکوت بچه‌ها به شوخی گفت، «از ترس نفس‌شان بند آمده بود»، و کیت هم گفت «آرام‌ترین کلاسی» بود که در عمرش دیده است.

گویا کلاس درس ریاضی بود و بانوی نخست ایالات متحده همچنان که در میان دانش‌آموزان می‌نشست، گفت: «این بچه‌ها خیلی با هوش هستند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر بایدن خودش آموزگار است. البته دانشجویان او بزرگ‌سالانی هستند که در یک دانشکده‌‌ دولتی آمریکا تحصیل می‌کنند. او در پاسخ به پرسش خبرنگاران راجع به اهمیت آموزش در سال‌های کودکی، گفت: «خیلی مهم است. پایه همه چیز است. من آموزگار رده‌های بالاتر هستم و باید بگویم اگر پایه قوی نداشته باشید، خیلی عقب می‌افتید.»

«در نتیجه خیلی جالب است که ببینیم این بچه‌ها چه می‌کنند و در سن چهار پنج سالگی چه پیشرفتی کرده‌اند!»

دکتر بایدن و کیت در بخشی از این برنامه مانند دانش‌آموزان کنار هم نشستند و کتاب «گرتا و غول» را برای بقیه خواندند.

کیت به دکتر بایدن گفت، «این کتاب را می‌شناسی؟» و از او درباره آن داستان که از «گرتا تونبرگ» الهام‌ گرفته است، پرسید.

بانوی اول پاسخ داد: «البته که گرتا را می‌شناسم.»

آن دو به بازدید از نحوه مراقبت بچه‌ها از خرگوش‌های نجات‌یافته در حیاط مدرسه نیز رفتند. دکتر بایدن یک کاسه هویج با خود برد تا به خرگوش‌ها بدهد.

جنیس ادی، آموزگار ارشد مدرسه، پیش از آن دیدار به گزارشگران گفت که کودکان با نگهداری از این حیوانات، همدلی می‌آموزند. به گفته او این مدرسه همچنین مجهز به کلاس درس و استخر در فضای باز است.

او توضیح داد که دبستان کانر داونز «مدرسه‌‌ای» است «مناسب برای مشکلات ناشی از ضربه‌ روحی»، یعنی می‌تواند از کودکانی که در زندگی ضربه روحی دیده‌اند، حمایت کند.

خانم ادی گفت «هدف» این مدرسه «بیشتر پرورش کودک» است «به عنوان یک انسان» و «حمایت از روابط سازنده بچه‌ها با یکدیگر، با بزرگسالان و جامعه، و نیز تأمین سلامت روان آنان.»

خانم ادی گفت این کودکان با کاخ سفید آشنا شده بودند و «کاملاً می‌دانستند چه کسی قرار است بیاید و واضح است که در حد بچه‌های چهار پنج ساله، واقعاً هیجان‌زده بودند. شاید هیجان‌شان کمی هم عجیب بود.»

پس از دیدار با دانش‌آموزان، بانوی اول و دوشس به اتفاق یکدیگر در میزگردی با متخصصان آموزش ابتدایی از بریتانیا و آمریکا (که برخی از آنان حضور مجازی داشتند) شرکت کردند.

© The Independent

بیشتر از زندگی