انتشار دوباره جدول خاموشی مناطق مختلف تهران

در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ مگاوات برق در مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز در سراسر ایران مصرف می‌شود

جیره‌بندی و قطع برق در شهرهای مختلف ایران، به ویژه در فصل گرما، مشکل جدیدی برای مردم و مشاغل ایرانی نیست- عکس از ایرنا

شرکت برق تهران بزرگ روز شنبه ضمن انتشار جدول‌های زمان‌بندی خاموشی‌های احتمالی برق پایتخت در شش روز آینده، ۲۹ خرداد تا ۳ تیر، گفت که با وجود به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌ها برای جلوگیری از خاموشی، اگر هرگونه مشکلی در تامین برق تهران به‌وجود آید، طبق برنامه اعلام شده اقدام به اعمال «خاموشی کنترل شده» خواهد شد.

جیره‌بندی و قطع برق در شهرهای مختلف ایران، به ویژه در فصل گرما، مشکل جدیدی برای مردم و مشاغل ایرانی نیست و به نظر می‌رسد که با گذشت چند دهه، مسئولان جمهوری اسلامی ایران غیر از افزایش پی‌در‌پی بهای برق مصرفی و درخواست صرفه‌جویی از مردم، هنوز یک راه حل پایدار برای آن پیدا نکرده‌اند.

علاوه بر موارد معمول مصرف برق که با افزایش جمعیت روند صعودی داشته است، استخراج رمزارز یا ارز دیجیتال که نیاز به رایانه‌های پرمصرف دارد، یک مشکل تازه است. مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق ایران، اول خردادماه اعلام کرد که مصرف برق مراکز مجاز استخراج رمزارز در کشور به ۳۰۰ مگاوات رسیده است.

این در حالی است که مراکز غیرمجاز بسیاری نیز در سراسر ایران برای این منظور فعال هستند. به گفته آقای رجبی، بر اساس بارهای شناسایی شده و برآوردهایی که صورت گرفته است، در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ مگاوات برق در مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز در سراسر ایران مصرف می‌شود.