بازگشت موفق اندی ماری به مسابقات تنیس

اندی ماری اکنون سابقه پنج بار قهرمانی در مسابقات کوئینز را در کارنامه خود می‌بیند

اندی ماری حاضر در مسابقات جام کوئینز در لندن - Adrian DENNIS / AFP

رقابت‌های تنیس ۵۰۰ امتیازی لندن که به مسابقات جام کوئینز نیز شهرت دارد، از روز دوشنبه کار خود را آغاز کرده است و اندی ماری بریتانیایی نیز برای کسب آمادگی بیشتر پیش از رقابت‌های تنیس ویمبلدون، در این مسابقات حضور دارد. 

اندی ماری در مرحله اول این مسابقات به مصاف بنوآ پر از کشور فرانسه رفت و موفق شد در یک بازی زیبا و تماشایی حریف خود را در دو ست متوالی با نتایج ۶-۳ و ۶-۲ شکست دهد و بازگشت موفقی به مسابقات تنیس و روی زمینهای چمن به دست آورد. آخرین حضور اندی ماری در مسابقات چمن به مسابقات تنیس ویمبلدون در سال ۲۰۱۸ بازمی‌گردد و از آن زمان تا کنون او به مصدومیت شدید استخوان ران پا دچار بوده است و دو بار تحت عمل جراحی قرار گرفته است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اندی ماری اکنون سابقه پنج بار قهرمانی در مسابقات کوئینز را در کارنامه خود می‌بیند. مرد شماره یک سابق تنیس جهان پس از پیروزی و درحالی که بغض کرده بود، در حضور تماشاگران گفت: «من عاشق تنیس و مسابقه دادن هستم، ما این همه تلاش می‌کنیم که بتوانیم با یکدیگر رقابت کنیم، و حالا از این که دوباره اینجا حضور دارم بی‌نهایت خوشحالم.»

موفقیت هریک از بازیکنان حاضر در این رقابت‌ها می‌تواند نمایانگر حضور موفق آنها در مسابقات تنیس ویمبلدون باشد. اندی ماری در مرحله دوم رقابت‌ها باید به مصاف متئو برتینی ایتالیایی، بخت نخست قهرمانی در این مسابقات برود. برتینی در رده ۹ برترین تنیس‌بازان مرد جهان قرار دارد و با قامت بلندش از ضربات قدرتمند سرویس برخوردار است و این امر تا حدی کار اندی ماری را سخت خواهد کرد. در بازی تنیس، سرعت توپ روی زمین‌های چمن نسبت به دیگر زمین‌ها بیشتر است و توپ بلافاصله پس از برخورد به زمین دچار افت ارتفاع می‌شود و به بازیکنان قدبلند فرصت می‌دهد که بتوانند نهایت استفاده را از امتیاز ضربات سرویس خود ببرند. 

در دیگر مسابقات برگزار شده می‌توان به حذف زودهنگام دنیل مدودف روس، بخت نخست قهرمانی در مسابقات تنیس هاله در کشور آلمان اشاره کرد که در دو ست متوالی با نتایج ۷-۶ و۶-۳ مغلوب اشتروف آلمانی شد و از دور رقابت ها کنار رفت. الکساندر زورف آلمانی نیز که هفته گذشته در مرحله نیمه نهایی مسابقات رولان گاروس حضور داشت و مغلوب سیتسیپاس شده بود، در اولین مسابقه خود در این رقابت‌ها بر هموطن خود، دومینیک کپفر، غلبه کرد و راهی دور دوم مسابقات شد.

نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان، نیز قرار است پیش از رقابت‌های تنیس ویمبلدون تمرینات خود را در شهر مایورکا زادگاه رافائل نادال دنبال کند. گفتنی است که هفته آینده قرار است مسابقاتی در این شهر روی زمین‌های چمن برگزار شود.اما ایوانیسُویچ، سرمربی مشهور این بازیکن صرب، عنوان کرده است که حضور او در این رقابت‌ها بسیار کم خواهد بود.

بیشتر از تنيس