فدرر مسابقات تنیس چمن در هاله آلمان را با برد آغاز کرد

فدرر که در بازی روی زمین‌های چمن تخصص خاصی دارد، تاکنون هشت بار در رقابت‌های ویمبلدون  قهرمان شده و مصمم است تا برای نهمین بار قهرمانی در این مسابقات را تجربه کند

راجر فدرر مرد شماره هشت تنیس جهان - CARMEN JASPERSEN / AFP

راجر فدرر، مرد شماره هشت تنیس جهان، پس از حدود دو سال به مسابقات تنیس روی زمین‌های چمن پا گذاشت. او آخرین بار در سال ۲۰۱۹ و در فینال مسابقات ویمبلدون، روی زمین‌های چمن به رقابت پرداخته بود.

فدرر که هفته گذشته در مسابقات رولان گاروس حضور داشت، با وجود پیروزی سختی که مقابل حریف خود به دست آورد، ترجیح داد به دلیل حفظ سلامتی‌ و حضور در مسابقات ویمبلدون از آن رقابت‌ها کناره‌گیری کند. او حالا در مسابقات تنیس هاله در کشور آلمان حضور دارد؛ جایی که در آن رکورددار مسابقات است و تا به حال ۱۰ بار به قهرمانی رسیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در مرحله نخست این رقابت‌ها موفق شد بازگشتی شیرین داشته باشد و حریف خود ایلیا ایواشکا از بلاروس را در دو ست و با نتایج ۷-۶ و ۷-۵ مغلوب کند و به دور دوم مسابقات راه یابد. الکساندر زورف، مرد شماره شش تنیس جهان، نیز در این رقابت‌ها حضور دارد و تقابل احتمالی او و فدرر در بازی پایانی می‌تواند به جذابیت‌ این رقابت‌ها کمک کند.

فدرر که در بازی روی زمین‌های چمن تخصص خاصی دارد، تاکنون هشت بار در رقابت‌های ویمبلدون  قهرمان شده و مصمم است تا برای نهمین بار قهرمانی در این مسابقات را تجربه کند. او به دلیل جراحی روی هر دو زانوی خود، از یک سال و نیم پیش تور مسابقات تنیس را از دست داد و در سال جاری تصمیم دارد علاوه بر مسابقات ویمبلدون در رقابت‌های المپیک نیز حضور داشته باشد.

به گفته او، رقابت‌های تنیس آلمان برایش جنبه تدارکاتی دارد و فقط به منظور آمادگی بیشتر پیش از رقابت‌های ویمبلدون در این مسابقات شرکت کرده است. او پس از اولین پیروزی خود در این مسابقات در جمع خبرنگاران ظاهر شد و گفت: «بازی کردن در مسابقات هاله را خیلی دوست دارم. دلم برای بازی روی زمین‌های چمن تنگ شده بود و باعث خوشحالی است که به اینجا بازگشتم؛ با اینکه تعداد کمی از تماشاگران در استادیوم حضور داشتند. بازی نسبتا نزدیکی بود و در تای‌برک عالی بازی کردم؛ سرویس‌های خوبی در این مسابقه زدم و باید بگویم امسال کلا این‌گونه بوده است؛ فقط به مقداری زمان و مسابقه احتیاج دارم که پاهایم هم بهتر شود.»

مسابقات گرند اسلم ویمبلدون از تاریخ هفتم تیرماه در شهر لندن کار خود را آغاز می‌کند. گفتنی است این مسابقات قرار است با حضور ۵۰ درصدی تماشاگران همراه باشد و مسابقه نیمه‌نهایی و پایانی این رقابت‌ها نیز با حضور کامل و ۱۵ هزاری نفری هواداران تنیس برگزار خواهد شد. اندی ماری بریتانیایی نیز پس از ماه‌ها دوری از مسابقات قرار است در هفته جاری و در مسابقات تنیس لندن که روی زمین‌های چمن برگزار می‌شود به میدان‌ بازگردد. او در سال جاری، به دلیل آسیب‌دیدگی مسابقات مهمی همچون استرالیا و رولان گاروس را از دست داد.

بیشتر از تنيس