توقف تیم ملی فوتبال اسپانیا مقابل سوئد در نخستین گام

تیم ملی فوتبال اسپانیا در این دوره حضورش در رقابت‌ها برای اولین بار در تاریخ مسابقات هیچ بازیکنی از تیم فوتبال رئال مادرید را در ترکیب خود نمی‌بیند

مارکوس یورنته هافبک تیم ملی فوتبال اسپانیا - PIERRE-PHILIPPE MARCOU / POOL / AFP

 در جریان رقابت‌های فوتبال یورو ۲۰۲۰ و از گروه E  مسابقات تیم ملی فوتبال اسپانیا در نخستین مسابقه خود در شهر سویل اسپانیا مقابل تیم ملی فوتبال سوئد با تساوی بدون گل متوقف شد.

تیم ملی فوتبال اسپانیا در این دوره حضورش در رقابت‌ها برای اولین بار در تاریخ مسابقات هیچ بازیکنی از تیم فوتبال رئال مادرید را در ترکیب خود نمی‌بیند. تیم جوان‌شده لوییس انریکه در مسابقه مقابل سوئد تیم برتر میدان بود ولی نتوانستند پیروزی را در این دیدار کسب کنند. انریکه در شروع کار از زوج موراتا و فران تورس در خط حمله خود استفاده کرده بود و نکته جالب حضور داوید دخیا روی نیمکت ذخیره‌ها بود و تداوم نیمکت‌نشین‌های او در منچستریونایتد باعث شد تا انریکه نیز از سیمون، دروازه بان جوان تیم اسپانیا، در این مسابقه استفاده کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیم اسپانیا از همان ابتدا توپ و میدان را در اختیار داشت و تیم سوئد که زلاتان مهاجم گلزن خود را به دلیل آسیب‌دیدگی در این بازی در اختیار نداشت خیلی زود متوجه شد که در این مسابقه نمی‌تواند شانس چندانی برای پیروزی داشته باشد و شاید بهترین نتیجه برای آن‌ها می‌تواند نتیجه مساوی باشد.

تیم اسپانیا در نیمه نخست حملات زیادی انجام داد اما بازیکنان این تیم با بی‌دقتی در زدن ضربات آخر موقعیت‌ها را از دست می‌دادند. دنی اولمو می‌توانست در دقیقه ۱۶ با ضربه سر اسپانیا را به گل برساند که اولسن، دروازه‌بان باتجربه سوئدی‌ها، مانع از انجام این کار شد. در دقیقه ۳۸ نیز موراتا در موقعیتی تک به تک با اولسن قرار گرفت اما ضربه او نیز راهی به چهارچوب دروازه پیدا نکرد و از کنار زمین به بیرون رفت.

تیم سوئد نیز که چشم به ضد حملات داشت در موقعیتی خطرناک دروازه اسپانیا را توسط ایزاک به شدت تهدید کرد و توپ پس از برخورد اتفاقی به سر یورنته و سپس تیرک دروازه به گل تبدیل نشد و نیمه نخست بدون گل پایان یافت. در نیمه دوم شاگردان انریکه بازهم برتر میدان بودند اما موقعیت‌های نصفه و نیمه آن‌ها توسط اولسن مهار می‌شد.

شاید بتوان گفت خطرناک‌ترین موقعیت در نیمه دوم بازهم روی ضد حمله سوئدی‌ها به وجود آمد و مارکوس برگ در عین ناباوری و در حالی که مقابل دروازه خالی از دروازه‌بان قرار داشت، ضربه‌اش به خارج از زمین رفت. انریکه در ادامه سعی کرد با تعویض‌های خود شیوه بازی را تغییر دهد تا به گل برسند اما دفاع متمرکز سوئد در این مسابقه که در راس آن‌ها لیندلوف قرار داشت مانع از گلزنی مهاجمان اسپانیا شد و در نهایت این بازی با تساوی بدون گل پایان یافت.

اسپانیا در این مسابقه ۸۵ درصد مالکیت توپ را در مدت ۹۰ دقیقه بازی در اختیار داشت و در یک آمار خیره‌کننده توانستند ۹۱۷ پاس را ردوبدل کنند در حالی که برای تیم ملی فوتبال سوئد این عدد فقط ۱۶۱ پاس بود و این نشان از برتری اسپانیایی‌ها در این مسابقه بود.

انریکه پس از پایان بازی گفت: «ما بسیار خوب بازی کردیم، همه چیز بسیار روشن است و چیزی برای بررسی وجود ندارد. همه ما دیدیم که امروز چه اتفاقی افتاد و با فاصله بهترین تیم زمین بودیم. به اندازه کافی شانس داشتیم که بتوانیم بازی را ببریم اما نتوانستیم به خوبی از آن‌ها استفاده کنیم. موراتا بازیکن بسیار خوبی است و تمام کارهایی را که از او خواسته بودیم به درستی انجام داد اما موفق به زدن گل نشد و باید این موضوع را حل کند و با آن کنار بیاید.»

در دیگر دیدار این گروه تیم فوتبال اسلواکی موفق شد با نتیجه ۲ بر ۱ از سد لهستان عبور کند و در صدر گروه E مسابقات قرار بگیرد.    

بیشتر از فوتبال