گروه‌های فیلمبرداری هالیوودی در راه عربستان سعودی

سال گذشته قسمت‌هایی از فیلم «گیلاس» در العلا ضبط شد

منطقه العُلا در استان مدینه عربستان سعودی- FRANCK FIFE / AFP

هرقدر که فناوری جلوه‌های ویژه پیشرفت کند، بازهم جای چشم‌انداز مسحورکننده یک مکان واقعی را برای خیلی از دوستداران سینما نمی‌گیرد.

عربستان سعودی با جغرافیای طبیعی بکر خود سعی می‌کند نظر فیلم‌سازان را به خود جلب کند.

منطقه تاریخی- تفریحی العُلا در استان مدینه در غرب این کشور یکی از نامزدهای اصلی جلب‌توجه جهانی صنعت سینماست.

بعدازآنکه سال گذشته قسمت‌هایی از فیلم «گیلاس» در این مکان ضبط شد، گروه‌های دیگری هم نسبت به کار در این منطقه ابراز تمایل کرده‌اند.

کمیسیون فیلم در وزارت فرهنگ که فوریه سال گذشته تشکیل شد، تلاش می‌کند تا زیرساخت‌های لازم را در این منطقه برای تولید فیلم‌های سینمایی و زنجیره‌های تلویزیونی ایجاد کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علاوه بر سودآوری تجاری که پروژه‌های سینمایی به عربستان سعودی خواهند آورد، صنعت سینمای این کشور نیز امیدوار است از این مبادلات تجاری و فنی سود ببرد. باز شدن درهای عربستان به تولیدات سینمایی روز، بخشی از پروژه بلند پروازانه این کشور برای خلاص شدن از وابستگی به درآمدهای حاصل از فروش نفت است.

علاوه بر آن گردشگران فراوانی هم همیشه مایل به دیدار از این مناظر خواهند بود که کسب درآمد مربوط به این سرمایه‌گذاری را تنها به زمان فیلم‌برداری محدود نمی‌کند.

 همان‌طور که غیرممکن است از مجموعه فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» بدون اشاره به مکان فیلم‌برداری آن در نیوزیلند یاد کنیم و یا صحرای تونس را در خلق صحنه‌های به‌یادماندنی در جنگ ستارگان نادیده بگیریم، مناظر کشور عربستان نیز ممکن است به‌زودی به بخشی از این خاطره جمعی بپیوندند.

بیشتر از فیلم