دغدغه آمادگی برای المپیک توکیو در زندان

دادگاه درخواست سوشیل کومار را برای دریافت مکمل‌های پروتئینی، وسایل ورزشی و یک برنامه غذایی مخصوص رد کرده است

سوشیل کومار، ورزشکار هندی برنده دو مدال المپیک- YE AUNG THU / AFP

سوشیل کومار، ورزشکار هندی برنده دو مدال المپیک، که به اتهام قتل دستگیر شده، در زندان درخواست مکمل‌های پروتئین، کش‌های ورزشی و یک برنامه غذایی مخصوص کرده است تا بتواند برای المپیک توکیو آماده شود.

وکیل این کشتی‌گیر به دادگاه دهلی رفت و این مسئله روز سه‌شنبه ۸ ژوئن (۱۸ خرداد) به استماع دادگاه رسید. در این دادخواست آمده است «مسیر حرفه‌ای آقای کومار در کشتی منوط به درخواست‌هایش است».

تصمیم دادگاه چهارشنبه ۹ ژوئن (۱۹ خرداد) اعلام شد، که دادگاه درخواست او را رد کرد و گفت به نظر می‌رسد بیشتر از سر «تمایل» است تا ضرورت.

ساتویر سینگ لامبا، سردادرس دادگاه دهلی، گفت: «غذاها و مکمل‌های مورد ادعا به نظر می‌رسد فقط از سر هوس و تمایل متهم است و از هیچ لحاظ نیاز اساسی یا ضروری نیست.»

پلیس دهلی یکی از بهترین ورزشکاران کشور را به اتهام قتل در ۲۳ مه (۲ خرداد) دستگیر کرد، او متهم است کشتی‌گیری جوان‌تر و کم‌سابقه‌تر به نام ساگار دانکار را ربوده و به قتل رسانده است. کومار پیش از دستگیری، سه هفته فراری بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پلیس شواهد ویدیویی حمله را یافته است که در آن آقای کومار و همدستش دیده می‌شوند که قربانی ۲۳ ساله را کتک می‌زنند. قربانی، ساگار دانکار، که به‌دلیل جراحت‌های وخیم تحت درمان بود، در بیمارستان درگذشت.

به گزارش روزنامه هندو، آقای کومار در دادخواستش، مکمل‌هایی از قبیل پروتئین، کپسول‌های امگا ۳، کپسول‌های مفصل، مکمل‌های سی‌۴ و هاید برای پیش از ورزش، مولتی‌ویتامین جی‌ان‌سی، کش‌های ورزش و اقلامی مانند این‌ها را خواسته بود.

دردادخواست این کشتی‌گیر آمده بود برنامه غذایی مخصوص به هزینه شخصی خودش خواهد بود.

گفته شده بود این برنامه غذایی برای «آماده‌سازی آقای کومار که ورزشکاری فعال و کشتی‌گیری معروف در سطح جهان است» ضرورت دارد و به منزله «رفتار و برخورد ویژه» نیست. 

اما مقام‌های زندان در پاسخ گفتند آقای کومار به «برنامه غذایی اضافی» نیازی ندارد.

غذای زندان در هند شامل پنج چاپاتی گندم (نان هندی)، دو نوع سبزیجات، عدس قرمز و برنج است. زندانی‌ها همچنین اجازه دارند از فروشگاه زندان مواد غذایی بیشتر بخرند.

این کشتی‌گیر ۳۷ ساله تنها ورزشکار هندی است که دو مدال المپیک در ورزش‌های انفرادی کسب کرده است. او همچنین تنها ورزشکار هندی است که برنده مسابقات قهرمانی کشتی جهان شده است.

او اکنون ۹ روز است در زندان ماندولی در بازداشت به سر می‌برد و ۱۰ روز را هم در بازداشتگاه پلیس سپری کرده بود.

© The Independent

بیشتر از ورزش