ویلای تاریخی در سوئیس که بایدن و پوتین قرار است در آن با هم ملاقات کنند

این ساختمان زیبای قرن هجدهم مشرف به دریاچه ژنو است

این ساختمان زیبای مشرف به دریاچه ژنو برای برگزاری این دیدار در نظر گرفته شده است-REUTERS/Denis Balibouse

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، و ولادیمیر پوتین، همتای روس او، قرار است چهارشنبه آینده ۱۶ ژوئن برابر با ۲۶ خرداد، در یک ویلای تاریخی قرن هجدهم در سوئیس با هم دیدار کنند.

به گزارش اسکای نیوز عربی، این ساختمان زیبای مشرف به دریاچه ژنو برای برگزاری این دیدار در نظر گرفته شده است و منابع دیپلماتیک انتظار دارند تا آخر روز چهارشنبه به تأیید نهایی دو طرف برسد.

REUTERS/Denis Balibouse

بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس و ارتش در سوئیس، دو پارک اطراف ویلای «لا گرانژ» را بسته‌اند و تدابیر ویژه‌ای برای تامین امنیت آن، از جمله نصب موانع و سیم خاردار، اتخاذ کرده‌اند.

اختلاف بر سر دخالت روسیه در روند انتخابات آمریکا، حملات سایبری، و اوکراین، نخستین دیدار سران دو کشور از زمان روی کار آمدن دولت بایدن در اول بهمن را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

انتظار می‌رود ثبات استراتژیک هسته‌ای و درگیری‌های منطقه‌ای، دو موضوع مهم دیگر مورد بحث باشد.

REUTERS/Denis Balibouse

جو بایدن روز چهارشنبه در آغاز اولین سفر خارجی خود در مقام ریاست جمهوری ایالات متحده، که هشت روز طول خواهد کشید، راهی انگلستان شد تا در نشست سران گروه هفت (جی ۷) شرکت کند.

رئیس جمهوری آمریکا سپس به بروکسل، پایتخت بلژیک، خواهد رفت تا در نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شرکت، و همزمان با رهبران اتحادیه اروپا نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

بیشتر از جهان