کاخ سفید: بایدن در «وقت مناسب» با پوتین دیدار خواهد کرد

آمریکا مسکو را به دخالت در روند انتخابات خود متهم کرده است

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده، که اخیرا در یک گفت‌وگوی تلویزیونی از ولادیمیر پوتین همتای روس خود انتقاد کرده است، در وقت مناسب با او دیدار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کارین ژان پیر یکی از سخنگویان کاخ سفید به خبرنگاران گفت، جو بایدن «قرار نیست عقب‌نشینی کند ... او درباره روابط (با روسیه) خیلی صریح و رک خواهد بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اوایل این هفته، هنگامی که در یک مصاحبه تلویزیونی از آقای بایدن سوال شد که آیا فکر می‌کند پوتین «قاتل» است، وی پاسخ داد: «بله.» این پاسخ خشم مسکو را برانگیخت.

رئیس‌ جمهوری روسیه، در گفت‌وگو تلویزیون دولتی روسیه به این اظهارات همتای آمریکایی خود این گونه پاسخ داد: «آن‌هایی که در خانه‌های شیشه‌ای زندگی می‌کنند، نباید به دیگران سنگ پرتاب کنند.»

مسکو همچنین در واکنش به اظهارات اخیر جو بایدن، روز چهارشنبه سفیر خود را برای «مشورت» از ایالات‌متحده فراخواند. روابط این دو کشور چند سالی است که به تیرگی کشیده است.

آمریکا، علاوه بر آن که با روسیه بر سر برخی مسائل عمده بین‌المللی مانند بحران اوکراین و حمایت از بشار اسد در جنگ سوریه اختلاف دارد، مسکو را به دخالت در روند انتخابات خود متهم کرده است.

روسیه این اتهام را رد می‌کند.