مکرون در بازدید از جنوب فرانسه سیلی خورد

مکرون داشت با مردم درباره بازگشت به زندگی عادی پس از همه‌گیری کرونا صحبت می‌کرد

امانوئل مکرون با کارکنان رستوران‌ها ملاقات کرد- PHILIPPE DESMAZES  / AFP

در جریان سفر روز سه‌شنبه رئیس‌جمهور فرانسه به منطقه دروم در جنوب‌شرق این کشور، هنگام دیدار از شهر، یک نفر از میان جمعیت به صورت مکرون سیلی زد.

به گزارش تلویزیون بی‌اف‌ام و رادیو آر‌ام‌سی فرانسه، ماموران امنیتی مکرون مرد مهاجم را روی زمین خواباندند و او را از صحنه خارج کردند؛ دو نفر نیز بازداشت شده‌اند.

ژان کستکس، نخست‌وزیر فرانسه، این واقعه را حمله به دموکراسی توصیف کرد.

امانوئل مکرون در سفر به منطقه دروم، با رستوران‌داران و دانشجویان دیدار و با آنان درباره بازگشت به زندگی عادی پس از همه‌گیری کووید-۱۹ صحبت کرد.

در ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، دیده می‌شود که مکرون به سوی مردم مشتاقی می‌رود که برای دیدار با او پشت یک مانع فلزی جمع شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او سپس دستش را به سوی مردی که تی‌شرت سبز پوشیده است و عینک و ماسک به صورت دارد، دراز می‌کند. در ویدیو صدای مرد شنیده می‌شود که می‌گوید «مرگ بر مکرونی‌ها» و سپس به صورت رئیس‌جمهور فرانسه سیلی می‌زند. او همچنین شعاری را فریاد می‌زند که در زمان پادشاهی‌ فرانسه، خواسته ارتش فرانسه در میدان نبرد بود.

پس از واقعه، دو نفر از ماموران امنیتی مکرون مرد سبزپوش را گرفتند و یک مامور دیگر مکرون را به کناری برد. مکرون مدت کوتاهی در میان جمعیت باقی ماند و سپس نگهبانان او را از صحنه خارج کردند.

کاخ الیزه بدون آن که به جزئیات اشاره کند، از تلاش برای حمله به مکرون خبر داده است.

در سال ۲۰۱۶ و زمانی که امانوئل مکرون، وزیر اقتصاد فرانسه بود هم اعضای چپ افراطی اتحادیه تجاری که علیه اصلاحات کارگری تحصن کرده بودند، به او تخم‌مرغ پرتاب کردند. دو سال بعد، شرکت‌کنندگان در تظاهرات موسوم به «جلیقه‌زردها» علیه دولت فرانسه، مانع نطق او شدند و وی را هو کردند.