تجلیل مکرون از عملیات بازسازی کلیسای نوتردام

بازسازی کلیسای جامع و محوطه آن ممکن است ۱۵ تا ۲۰ سال دیگر نیز طول بکشد

دو سال از آتش‌سوزی کلیسای جامع معروف نوتردام  گذشته است -Ian LANGSDON / POOL / AFP

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، از «کار عظیمی» که تاکنون، یعنی دو سال بعد از آتش‌سوزی کلیسای جامع معروف، در بازسازی نوتردام انجام شده، تجلیل کرده است.

آقای مکرون روز پنجشنبه از این بنا بازدید کرد تا پیشرفت پروژه بازسازی را ببیند و اظهار داشت که میراث کشور با وجود تاخیرهای ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا فراموش نشده است.

آقای مکرون در جمع وزیران، معماران و ژنرال بازنشسته ارتش و ناظر عملیات بازسازی، گفت: «ما در اینجا شاهد هستیم که در عرض دو سال چه پیشرفتی صورت گرفته است.» 

او به کارگردان این پروژه گفت: «همه ما از آنچه می‌بینیم و پیشرفتی که در طول دو سال حاصل شده، حیرت‌زده‌ایم. ما کارهای زیادی انجام داده‌ایم و از بدترین فاز گذر کردیم.»

رئیس جمهور فرانسه افزود که هنوز کارهای بیشتری مانده که باید انجام شوند و «احساسات» پرشور مردم در سراسر فرانسه در روز آتش‌سوزی مهیب آوریل ۲۰۱۹ را به یاد آورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی همچنین ضمن «تشکر ویژه» از کارگرانی که برای پروژه بازسازی بسیج شدند، آنها را به ادامه کار تشویق کرد.  

آقای مکرون قول داده بود که کلیسای جامع تا سال ۲۰۲۴ بازسازی می‌شود، اما مقامات اذعان کرده‌اند که کار بازسازی تا آن زمان به طور کامل تکمیل نخواهد شد.

عواملی چون همه‌گیری کووید-۱۹ و دیگر مشکلات، از جمله مقادیر زیادی سرب سمی توزیع شده روی نوتردام پس از آتش‌سوزی، سرعت بازسازی را از آنچه انتظار می‌رفت کمتر کرده است.

مقامات این ماه هشدار دادند که بازسازی کلیسای جامع و محوطه آن ممکن است ۱۵ تا ۲۰ سال دیگر نیز طول بکشد، اما وعده دادند که دست‌کم تا المپیک تابستانی ۲۰۲۴ در پاریس برای دعا و نیایش باز خواهد بود.

جرمی پاتیر لتوس، سخنگوی پروژه بازسازی، گفت: «هدف ... بازگرداندن نوتردام به پرستندگان و بازدیدکنندگان تا سال ۲۰۲۴ است. این بدان معناست که در سال ۲۰۲۴، مراسم عشای ربانی در کلیسای جامع انجام خواهد شد.»

از سال ۲۰۱۹ مراسم مذهبی نوتردام در کلیسای سن ژرمن لوکسروا که در آن نزدیکی قرار دارد، برگزار می‌شوند.

گزارش‌های بیشتر از آسوشیتدپرس

© The Independent

بیشتر از جهان