گزارش تایم از تشدید «کارزار انتشار اطلاعات غلطِ» ایران در آمریکا

برخی از پست‌ها به زبان انگلیسی و با محتوای قتل یهودیان ۱۷۴ بار در دقیقه منتشر شده‌اند

جو بایدن در حال اعلام خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان-POOL / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

دو مقام اطلاعاتی آمریکا در گفت‌و‌گو با مجله تایم از شدت گرفتن تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای انتشار اطلاعات غلط با هدف گسترش یهودی‌ستیزی در آمریکا خبر دادند.

بر اساس این گزارش، پس از رویدادهای یک سال اخیر حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی که از سوی مزرعه‌های ترول (اوباش اینترنتی) وابسته به دولت ایران هدایت می‌شوند، کارزار انتشار اطلاعات غلط را تشدید کرده‌اند.

تایم تلاش بایدن برای بازگشت به برجام، اعلام خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، گناهکار شناخته شدن مامور پلیسی که در مرگ جورج فلوید نقش داشت و جنگ ۱۱ روزه اخیر بین اسرائیل و حماس را از جمله این رویدادها در یک سال اخیر توصیف کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از این مقامات به تایم گفت که عملیات در سطح قابل توجهی تشدید شده است.

مقامات بدون اشاره به جزئیات این فعالیت‌ها به این مجله آمریکایی گفتند، « به اندازه‌ای فعال هستند که آنها را ردیابی کنیم.»

در یک مورد پس از جنگ ۱۱ روزه اسرائیل و حماس، حساب‌های توییتر وابسته به دولت ایران پست‌های متعددی علیه یهودیان منتشر کرده‌اند. این پست‌ها به زبان انگلیسی منتشر شده و درمحتوای آنها جمله‌هایی مانند «هیتلر درست می‌گفت» یا «همه یهودیان را بکشید» دیده می‌شود. برخی از این پست‌ها ۱۷۴ بار در دقیقه منتشر شده‌اند. به گفته موسسه تحقیقات شبکه ADL، این توییت‌ها با ارتش ترول‌های جمهوری اسلامی ایران در ارتباط است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز پیش‌تر از نقش ایران برای نفوذ در انتخابات آمریکا سخن گفته بود. اما تهران این اتهام را تکذیب کرده بود.

اکنون تایم می‌گوید، تهران تلاش کرده در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از طریق کارزار انتشار اطلاعات غلط، شانس ترامپ را برای پیروزی دوباره کاهش دهد.

بر اساس این گزارش حجم مداخله ایران در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا بسیار بیشتر از روسیه بود.

در روزهای اخیر اتاق فکر هنری جکسون در بریتانیا نیز گزارش مشابهی از تلاش جمهوری اسلامی برای نفوذ در سیستم سیاسی بریتانیا منتشر کرده بود. تایمز بریتانیا نیز قبلا از تلاش جمهوری اسلامی برای نفوذ در انتخابات اسکاتلند به نفع جدایی‌طلبان خبر داده بود.

در گزارش تایم به نقل از اطلاعات از طبقه‌بندی خارج شده، تاکید شده که این اقدامات با مجوز علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی انجام می‌شود.