نبرد مدودف و سیتسیپاس در یک‌ چهارم نهایی مسابقات تنیس رولان گاروس

سیتسیپاس برای دومین سال پیاپی به جمع هشت نفر پایانی مسابقات راه پیدا کرد

پیروزی سیتسیپاس در دور چهارم رقابتهای رولان گاروس - Christophe ARCHAMBAULT / AFP

روز هشتم مسابقات رولان گاروس با پیروزی مدعیان کسب عنوان قهرمانی در قسمت مردان همراه بود. در نخستین مسابقات مرحله یک‌هشتم نهایی در قسمت پایینی جدول رقابت‌ها و در یکی از بازی‌های مهم، استفانوس سیتسیپاس یونانی، مرد شماره پنج تنیس جهان، به مصاف پابلو کارنیو بوستا از اسپانیا رفت. 

پیش از مسابقه به نظر می‌رسید که سیتسیپاس در مقابل این تنیس‌باز اسپانیایی کار سختی پیش رو خواهد داشت. اما او موفق شد به راحتی در سه ست متوالی  از سد این بازیکن جوان عبور کند. ضربات کوتاه و زاویه‌دار فورهند سیتسیپاس بارها کار را برای کارنیو سخت کرد و سیتسیپاس با این روش توانست او را کمی خسته کند و ست‌های اول و دوم را با نتیجه ۶-۲ و ۶-۳ پیروز شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ست سوم اما اشتباهات مکرر سیتسیپاس موجب شد تا حریف اسپانیایی از موقعیت به‌دست آمده استفاده کند و ۵ بر ۲ پیشی بگیرد. اما سیتسیپاس گیم‌های از دست رفته را خیلی خوب جبران کرد و با یک برگشت عالی موفق شد ست سوم را نیز با نتیجه ۷-۵ پیروز شود و به این ترتیب، برای دومین سال پیاپی به جمع هشت نفر پایانی مسابقات راه یابد. 

در دیگر دیدار حساس این مرحله دنیل مدودف، مرد شماره دو تنیس جهان از روسیه، در یک بازی دیدنی موفق شد کریستین گارین از شیلی را  که خیلی‌ها او را از بازیکنان آینده‌دار در دنیای تنیس می‌دانند، شکست دهد. مدودف که اولین بار است به این مرحله از مسابقات راه می‌یابد، تا سال گذشته هیچ بردی در مسابقات رولان گاروس کسب نکرده بود. او همچنین تا قبل از مسابقات رولان گاروس در هیچ یک از مسابقات روی زمین‌های خاکی از مرحله نخست بالاتر نیامده بود و حالا از احتمالات اصلی قهرمانی در مسابقات به شمار می‌آید.

مدودف موفق شد در ست ست متوالی با نتایج ۶-۲ ۶-۱ و ۷-۵ در این مسابقه به پیروزی برسد. او در مرحله بعدی و در حساسترین مسابقه باید به مصاف سیتسیپاسی برود که در این نوع زمین‌ها نسبت به او تخصص بیشتری دارد و روی قهرمانی در این مسابقات حساب ویژه‌ای باز کرده است. 

از دیگر دیدارهای مهم این مرحله می‌توان به مسابقه زورف، مرد شماره شش تنیس جهان، در مقابل کی نیشیکوری ژاپنی اشاره کرد که آخرین مسابقه روز هشتم بود و بدون حضور تماشاگران، در شب برگذار شد. زورف در یک بازی آسان، و می‌توان گفت یک‌طرفه، در سه ست متوالی با نتایج ۶-۴ ۶-۱ و۶-۱ به پیروزی رسید و او نیز به جمع هشت تنیس‌باز پایانی صعود کرد.

در بخش زنان نیز اکثر بازیکنان صاحب‌نام، از جمله سِرِنا ویلیامز، اسلون استیونس، و ویکتوریا آزارنکا نیز مقابل حریفان‌شان در این مرحله از رقابت‌ها شکست خوردند و از دور مسابقات کنار رفتند.  

بیشتر از تنيس